Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Před rokem a půl jsem koupila mobilní telefon za cca 9.500,- , před 5 měsíci se začali objevovat závady, mám 4 uznané reklamace a telefon byl v servisu nebo nepoužitelný 3 MĚSÍCE v kuse.
Po více než 3 měsících reklamací jsem se konečně dohodla s prodejcem (Mobil ihned - provozovna firmy Plasmatic) že uznají mojí reklamaci a vrátí mi peníze (odstoupení od smlouvy), telefon i příslušenství jsem jim odeslala. V dobré víře a pro urychlení jsem souhlasila se strhnutím částky 800,- kč za mírné opotřebení. 15.9. jsme se dohodli přes email, kde jsem poslala i č. účtu pro převod peněz. Od 15.10. jsem zjišťovala proč ještě nemám peníze na účtu.
Firma Plasmatic mi teď vrátila mobil, který ale není můj (stejný typ ale není zde drobná prasklinka, přišla krabička kterou jsem jim neposílala a naopak chzbí nabíječka kterou jsem jim poslala) s tím že se závada neprojevila.
Na firmu Plasmatic nemám žádné spojení. Už jsem si stěžovala ČOI (na Mobil Ihned).
mobilní telefon LG G3 16GB
Chci vrátit peníze tak, jak jsem se dohodla se zástupci firmy Plasmatic pobočkou MobilIhned. A to už 15.9.2016!
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy je možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad). O větší počet vad se jedná, pokud se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Reklamoval-li spotřebitel zboží, prodávající je povinen mu vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace požaduje. Pokud uplatněnou reklamaci výrobku prodávající zamítne, musí do tohoto potvrzení uvést odůvodnění zamítnutí reklamace. Dozor nad dodržováním uvedených povinností stanovených v § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Pokud prodejce nevyřídí uplatněnou reklamaci spotřebitele v zákonem stanovené lhůtě dopouští se správního deliktu dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Pokud bylo v rámci reklamačního řízení rozhodnuto prodejcem o způsobu vyřízení reklamace vrácením zaplacené kupní ceny za reklamovaný výrobek, řídí se čas plnění podle zákonného ustanovení § 1958 odst. 1, 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by spotřebitel neměl s prodávajícím sjednaný konkrétní čas plnění, může jakožto věřitel požadovat plnění ihned a prodávající jakožto dlužník je poté povinen splnit závazek bez zbytečného odkladu. Je-li však čas plnění přesně ujednán nebo jinak stanoven, je dlužník (podnikatel) povinen plnit i bez vyzvání.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Stížnost proto uzavíráme.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.