Počet nahlášených stížností: | 466 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den chtěla jsem se vás optat jak mám postupovat s touto situaci?-zakoupila jsem si v srpnu tohoto roku tedy 2016 dotykový telefon NAVON byl z 2700,-kc zlevněný na 1999kc v tesco Dvůr Králové nad labem bohuzel po měsící od koupi semi najednou stalo že spodni část displeju-dotykové plochy prestala uplne reagovat coz tam jsou nejdulezitejsi funkce jako telefonování,sms,dostat se do menu tak sem necekala zasla jsem na pobocku ze telefon nefunguje a ze chci vratit penize ze tohle neni normalni po mesici uzivani bohuzel penize mi vraceny nebyli telefon byl zaslan na reklamaci cca po 3tydnech mi byl telefon vracen stim že reklamace nebyla uznana c papirech mam uvedeno ze prehraly software ale telefon normlane fungoval tak sem byla rada ze konecne muzu telefonovat a sms bohuzel zase po mesici to sami telefon opet prestal reagovat na spodni cast tak uz sem teda byla nastvana jelikoz mam male dite a zrovna jsem mela telefonovat ohledne dceri k doktorovy a mobil opet nefungoval tak sem opet zajela do Tesca znovu je pozadala o vraceni penez bohuzel nebylo vyhoveno a zaslali znovu na reklamaci opet cca za 3tydny mi byl telefon vracen znovu ktomu bylo dodano ze oprava nebyla uznana ze opet prehraly software ,,Tak sem si rikala no dobry tak budu doufat ze telefon bude uz fungovat BOHUZEL opet znovu se stala stejna zavada zasla jsem opet do Tesca a uz teda byla nastvana ze semi nelibi ze zavadu neuznavaji kdyz mi telefon do pul roku 3x nefunguje ze mam stale stejnou zavadu a ze chci vratit penize a Bylo mi odpovezeno ze pokad ten telefon dam znovu na reklamaci že pokad znovu bude reklamace neuznána ze si opravu zaplatim a všechny naklady stim spojene tak sem mobil zatim na reklamaci edala mam ho doma a nevím si rady co stim pry mi penize nevrati jelikoz nebylo ani jednou zavada uznana takze nemam narok na vraceni penez .Prosím vás moc mohl byste mi poradit co s touto zalezitosti mám dělat sem zoufala chtela bych funkcni telefon abych mohla fungovat telefonovat tam kam potrebuji hlavně jsem tehotna a bohuzel jsem na rizikovem takze potrebuji funkcni telefon a na novy nemam dekuju moc za pomo
NAVON MIZU 0504
Podle mého bych měla mit pravo na uznanou reklamaci jelikož Mobilní zařízení nepřestane fungovat jen tak samo musi byt vada Zařízení a jelikoz mam Telefon teprve pul roku chci odstoupit od kupní smlouvy a požaduji vráceni Celkové částky za Telefon
|
Tweet |
Je nutné posoudit, zda se prodejce vypořádal se zákonnou domněnkou uvedenou v § 2161 odst. 2 občanského zákoníku. Ten stanoví, že vady, které se projevily do 6 měsíců od převzetí věci, existovaly již v okamžiku převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku znaleckým posudkem. Pouhé poukázání, obecné tvrzení tedy za vyřízení považovat nelze, s odkazem na § 2161 občanského zákoníku může spotřebitel nadále trvat na řádném vyřízení reklamace v zákonné lhůtě 30 dnů od uplatnění.
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal. Je-li nutné pro zjištění vady zasáhnout do věci (např.: uvedení mobilního telefonu do továrního nastavení), má prodávající povinnost spotřebitele na tuto skutečnost předem upozornit a s důvody tohoto zásahu spotřebitele seznámit. Pokud se vada po uvedení do továrního nastavení již neprojeví, je možné, že byla tímto zásahem odstraněna. To by mohlo znamenat, že reklamace měla být uznána jako oprávněná.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.