Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
Objednala jsem si u fa solodorostrava dveře a zárubně + atyp obložku ( dominatní část celého bytu.
termín montáže měl být 7,8,9.11.2016
7.11 mi do bytu přivezly montážníci objednané zboží a začaly s montáží, přičemž zjistili, že atyp obložení je špatných rozměrů.
Montážníci ihned závadu volali majitelce, mě neinformovali.
Večer po zjištění jsem majitelce volala i já.
majitelka se k tomu postavila jako k reklamaci, kterou se pokusí vyřešit do konce listopadu, což se nestalo.
nikdo mě nekontaktoval ani po uplynutí 30 dnů - žádné vyjádření.
kdybych věděla, že je zboží neúplné pak bych dny montáže odložila.
nyní si musím vzít den dovolené a znovu celou proceduru uklidu znova absolvovat.
dnes mi majitelka až po mém napsání reagovala, že se k atypu nevztahuje reklamační lhůta vyřešení 30 dnů.
zádám kompenzaci za den musím navíc strávit s montážníky + adekvátní částku za úklid.
za nedodržení montáže v uvedné dny.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebitelce, že věc má vlastnosti, které byly ujednány. Jednou z těchto vlastností je i míra věci. Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná a spotřebitelka může požadovat nápravu.
Má-li věc vady, může spotřebitelka dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitelka odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka žádat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Pokud spotřebitelka uplatnila reklamaci, je prodávající povinen reklamaci vyřídit ve lhůtě 30 dní od převzetí zboží. Neučiní-li tak, jedná se o podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit.
Pokud byla věc vadná, jedná se také o porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího. Spotřebitelka by tak mohla žádat také náhradu škody za dobu, po kterou nemohl věc používat. Bude však nutné prokázat vznik škody a její vyčíslení.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.