Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#13721Vymáhání zaplacení předražených LED žárovek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 19 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.12.2016, před 8 lety

Věra De Fantová

Znění stížnosti

Dne 3.7.2015 mě doma navštívila dáma s nabídkou přechodu ke společnosti LAMA energy a.s., kdy společnost garantuje levnější dodávky elektrické energie a plynu. Podepsala jsem smlouvu o sdružených službách a jako dárek dostanu 6 kusů LED žárovek.
Při podepisování všech těch smluv a obšírném vysvětlování všech výhod přechodu, byla vyplněna kupní smlouva na dárek.Žárovky byly doručeny hned následující týden. Zhruba po 6 měsících jsem se začala o přechod zajímat, vyhledala jsem si recenze na firmu Lama energy a po úvaze o výhodnosti jsem podala dne 26.7.2016 podala výpověď smlouvy na obě komodity. Dne 5.8.2016 jsem obdržela potvrzení výpovědi společností. velmi překvapilo, že 27.9.2016 přišla faktura na LED žárovky s průvodní dopisem o porušení podmínek kupní smlouvy s Blue Ocean Management s.r.o. Jelikož jsem narazila na hodně lidí se stejným problémem, pročetla jsem si problematiku a zachovala jsem se stejně jako další nespokojení zákaznící této firmy.LED žárovky jsem nerozbalené a nepoužité zaslala na uvedenou adresu s průvodním dopisem.Spolešnost se ohání porušením kupní smlouvy nesouvisející s podepsáním smlouvy s LAMA energy. Nedodržení podmínek na vrácení žárovek aj.Požeduji stornování faktury bez dalšího vymáhání dlužné častky.


Produkt

faktura VF165458 na 6ks LED žářovek Philips


Požadované řešení

Uznání výpovědi související kupní smlouvy. Zboží bylo řádně vráceno. Zrušení VF 165458 bez dalšího vymáhání dlužné částky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2016 11:19, před 8 lety

Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude muset spotřebitel domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup. Jejich databázi lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 14:29, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.