Společnost


Pete Tirak

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13729Nedoručená zásilka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 10 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.12.2016, před 8 lety

Julie Zetochová

Znění stížnosti

Dne 2.12.2016 byla přes společnost PAYPAL zaplacena objednávka pásku FC Barcelona. Do dnešního dne nebyla žádným způsobem potvrzena objednávka. Společnost nereaguje na e-maily a nemá ani aktivní telefonní číslo.


Produkt

Pánský pásek FC Barcelona


Požadované řešení

Urychlené dodání zásilky, nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2016 08:37, před 8 lety

Spotřebitelkou uvedený e-shop nemá na svých internetových stránkách uvedeného provozovatele takovým způsobem, aby byl dohledatelný ve veřejných rejstřících (IČ neuvedeno, dle uvedeného jména a adresy nelze dohledat ve veřejném rejstříku). Spotřebitelka by měla v tuto chvíli odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení podnikatele dle § 1977 občanského zákoníku. Před samotným odstoupením je vhodné prodávajícímu poskytnout přiměřenou lhůtu ke splnění povinnosti dodat. Lhůtu lze poskytnout i mlčky. Pokud však spotřebitelka nezná náležité identifikační údaje podnikatele, bude obtížné kontaktovat jej písemně prokazatelně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.

Doporučujeme spotřebitelce upozornit na uvedený e-shop rovněž Českou obchodní inspekci formou podání stížnosti k tomuto státnímu dozorovému orgánu, neboť podnikatel neuvádí při prodeji na dálku řádně identifikační údaje provozovatele obchodu a tímto jednáním naplňuje znaky správního deliktu podle § 24 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 4 odst. 3 a § 5 odst. 1 písm. c), odst.4 zákona o ochraně spotřebitele. Podle § 27 téhož zákona je spotřebitel chráněn i při případném neoprávněném podnikání.

Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou podnikatele, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu. Pokud však spotřebitel nezná identifikační údaje podnikatele, bude vymáhání práva velmi obtížné. V případě důvodného podezření, že se jedná o podvodný obchod, lze tedy podat trestní oznámení Policii ČR nebo státnímu zastupitelství. Bude-li se subjektem zahájeno trestní řízení, může spotřebitelka požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.6.2017 21:46, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.