Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 2.12.2016 byla přes společnost PAYPAL zaplacena objednávka pásku FC Barcelona. Do dnešního dne nebyla žádným způsobem potvrzena objednávka. Společnost nereaguje na e-maily a nemá ani aktivní telefonní číslo.
Pánský pásek FC Barcelona
Urychlené dodání zásilky, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Spotřebitelkou uvedený e-shop nemá na svých internetových stránkách uvedeného provozovatele takovým způsobem, aby byl dohledatelný ve veřejných rejstřících (IČ neuvedeno, dle uvedeného jména a adresy nelze dohledat ve veřejném rejstříku). Spotřebitelka by měla v tuto chvíli odstoupit od smlouvy z důvodu prodlení podnikatele dle § 1977 občanského zákoníku. Před samotným odstoupením je vhodné prodávajícímu poskytnout přiměřenou lhůtu ke splnění povinnosti dodat. Lhůtu lze poskytnout i mlčky. Pokud však spotřebitelka nezná náležité identifikační údaje podnikatele, bude obtížné kontaktovat jej písemně prokazatelně, nejlépe doporučeným dopisem s dodejkou.
Doporučujeme spotřebitelce upozornit na uvedený e-shop rovněž Českou obchodní inspekci formou podání stížnosti k tomuto státnímu dozorovému orgánu, neboť podnikatel neuvádí při prodeji na dálku řádně identifikační údaje provozovatele obchodu a tímto jednáním naplňuje znaky správního deliktu podle § 24 odst. 1 písm. a) ve spojení s § 4 odst. 3 a § 5 odst. 1 písm. c), odst.4 zákona o ochraně spotřebitele. Podle § 27 téhož zákona je spotřebitel chráněn i při případném neoprávněném podnikání.
Pokud by bylo obdobné jednání běžnou praktikou podnikatele, doporučujeme podat trestní oznámení pro trestný čin podvodu. Pokud však spotřebitel nezná identifikační údaje podnikatele, bude vymáhání práva velmi obtížné. V případě důvodného podezření, že se jedná o podvodný obchod, lze tedy podat trestní oznámení Policii ČR nebo státnímu zastupitelství. Bude-li se subjektem zahájeno trestní řízení, může spotřebitelka požadovat náhradu škody v tzv. adhezním řízení.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.