Počet nahlášených stížností: | 254 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 14.12.2014 jseme v obchodě DATART v Olomouci zakoupily tablet Memo pad Me70CX 7" 8GB white.
Již po třech měsících užívání tabletu se vyskytla závada v podobě samovolného vypínání přístroje, bez ohledu na procenta nabití. Přístroj jsme tedy podaly k první reklamaci v březnu 2015. Reaklamace tehdy byla uznána. Byla provedena výměna základové desky.
Po opravě tablet fungoval bez optíží. Stejná závada se za čas objevila znovu a tablet se začal opět vypínat.Přístroj jsme tedy podaly k reklamaci v srpnu 2016. Při druhé reaklamaci proběhla fixace baterie a údajné zjištění poškození pinu v napájecím konektoru a byl vydán cenový návrh na opravu ve výši 3 244 Kč. Celou dobu užívaní nikdy nebyl problém s nabíjením ani s nadměrným vybíjením. Placenou opravu jsme zamítly z důvodu toho že servis nebyl stoprocentně přesvědčen,zda placená oprava konektorů problém skutečně odstraní a předpokládalo se že fixace baterie pomůže.Bohužel nepomohla a problém s vypínáním se opakoval.Takto jsme reklamovaly ještě dvakrát, naposledy v prosinci 2016.
Ptám se tedy. Proč při první reklamaci byl problém odstraněn výměnou základové desky kde piny konektorů poškozeny nebyli, a při dalších reklamacích za celý problém mohou právě poškozené konektory a nutí mi tak placenou opravu ještě v záruční době? Přitom se první vyskytlá závada na přístroji od poslední ale vůbec neliší. Záruka přístroje je bohužel už jen do 14.12.2016
Prosím o pomoc či radu s tímto problémem.
Děkuji Vám.
S pozdravem. Dvořáková.
Memo pad ME70CX 7" 8GB white Výrobní číslo: EAOKCX000620
Prosím o přezkoumání zda přece jen nejsme zkutečně v právu na odstranění závady formou opravy při podání reklamace.
|
Tweet |
Byla-li několikrát reklamovaná vada, která se projevovala stejně ve vlastnostech věci, odstraňována odlišným způsobem, měl by prodávající také řádně zdůvodnit, proč tomu tak bylo. Jelikož od převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.