Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Koncem srpna 2016 operátor O2 Czech Republik a.s. zrušil jeden z vysílačů telefonního signálu, takže v části obce Vilémov u Šluknova v okrese Děčín se pro několik obyvatel telefonní signál silně zhoršil, místy je signál úplně nedostupný. Stejný problém zde byl již řešen jiným občanem obce, kterému bylo sděleno, že má podat reklamaci na zákaznické lince. Podané reklamace služby operátor uzavřel výrazem: NEZJIŠTĚNO. Nikdo se nedostavil k prověření situace na místě.
Při mé komunikaci s operátorem mi bylo sděleno, že máme podat hromadnou reklamaci za celou obec, nejlépe vedením obce, jinak se tím společnost vůbec nebude zabývat.
Vlastním 3 telefonní čísla u této společnosti, která jsou vázána smlouvou. V tuto chvíli jsem již několik měsíců "rukojmím" společnosti O2, které platím za nefungující služby, jejichž výsledkem je pouze rychlé vybíjení baterií našich telefonů při neustálém hledání signálu.
Přechod k jinému poskytovateli operátor podmiňuje čtyřicetidenní výpovědní smlouvou a zaplacením smluvní pokuty za předčasné ukončení smlouvy se závazkem. Sám však argumentuje, že dostupnost signálu není součástí smlouvy. Asi považuje za poctivé službu pokrytí signálem technickým zásahem omezit, místy zrušit ale přitom službu účtovat v plné výši
Ivana Zemanová
Vilémov u Šluknova
Možnost ukončení smlouvy bez dodržení smluvního závazku.
|
Tweet |
Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitel by si měl tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora.
Pokud není služba poskytována ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Bližší podmínky uplatnění reklamace mohou být stanoveny ve všeobecných podmínkách služby.
Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Podání reklamace však nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Hezký den,
poprosím vás o zaslání vašeho telefonního čísla prostřednictvím o2guru.cz/guru, rádi vaši lokalitu prověříme.
Jakmile budeme mít číslo k dispozici, prověříme signál, související faktory a budeme vás kontaktovat ohledně dalšího postupu.
Děkuji za spolupráci.
S pozdravem
Petr Mišurec,
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.