Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,objednala jsem si papírové krabice 288x280x100 a doručené mi byli 200x200x100
Telefonicky mi p.Babulikova sdělila,že musím zboží nejprve vrátit a poštovné uhradit,ale oni mi potom vrátí peníze za zboží+ poštovné.Nestalo se a poštovné odmítají uhradit.Psala jsem email vedoucí a ta mi odpověděla,že na poštovné nemám nárok. Poštovné bylo 152Kč,pro někoho málo pro mě dost. Neměla bych nést následky za chybu někoho jiného.
papírové krabice
Vrácení poštovného
|
Tweet |
Bylo-li z jednání spotřebitelky zřejmé, že od smlouvy odstupuje ve lhůtě 14 dní bez uvedení důvodu, tak dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku je podnikatel povinen vrátit všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od spotřebitelky přijal. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku se náklady na dodání rovnají nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží, které podnikatel nabízí (pokud si tedy spotřebitelka vybere dražší způsob dodání - např. expresní, je podnikatel povinen vrátit spotřebitelce pouze tu část peněžních prostředků, která se rovná nejlevnějšímu způsobu dodání zboží; z logiky věci sem nepatří osobní odběr zboží).
Podnikatel by nemusel náklady na dodání hradit pouze v případě, pokud by si spotřebitelka zajistila dopravu sama (nevyužila by zprostředkování dopravy prostřednictvím podnikatele).
Mimo to má podnikatel také povinnost spotřebitelku informovat o tom, že v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitelka náklady spojené s navrácením zboží (náklady, které měla spotřebitelka se zasláním zboží zpět k prodávajícímu). Neučiní-li tak podnikatel, je povinen dle § 1832 odst. 3 občanského zákoníku tyto náklady spotřebitelce nahradit. Podnikatel tak může učinit formou obchodních podmínek, které spotřebitel odsouhlasil při uzavírání kupní smlouvy.
Jiná situace by nastala, pokud by spotřebitelka vadné dodání zboží reklamovala. V takovém případě pak má spotřebitel při uznání reklamace právo na proplacení účelných nákladů vynaložených pro uplatnění reklamace dle § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Toto ustanovení se vztahuje pouze na poštovné, které spotřebitelka platila v rámci vyřizování reklamace, tedy za zaslání zboží zpět podnikateli. Právo na náhradu může uplatnit do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, tj. do 25 měsíců od převzetí zboží. V rámci reklamace však má spotřebitel při dodání jiného zboží primárně nárok na výměnu zboží za správné dle kupní smlouvy a teprve pokud to není možné (zboží již není skladem), nárok na odstoupení od kupní smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.