Počet nahlášených stížností: | 222 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 16.11.2016 jsem na prodejně CCC Staré Město reklamovala obuv zakoupenou 30.10.2015.
Předmětem reklamace bylo oddělení podrážky a popraskání vrchního materiálu.
Tato reklamace byla prodejcem zamítnuta jako neoprávněná. Převzala jsem 5.12.2016. Odůvodnění bylo,že na svršku je vada s charakterem mechanického poškození způsobeného při chůzi nebo o cizí předmět. Obuv v tomto stavu je zcela vynošená a spotřebovaná ve své užitné hodnotě. Dále je zde uvedeno, že obuv nejeví žádné známky údržby..., Obuv je reklamovaná až poté, co byla zcela zdevastovaná...atd.
Protože s výše uvedeným nesouhlasím, syn nosil boty jednu sezonu a když se letos na jedné botě až téměř do poloviny odlepil svršek od podrážky, tak jsme ihned šli reklamovat. proto jsem 6. 12.2016 napsala mailovou zprávu , ve které jsme uvedla, že nesouhlasím s důvodem reklamace, především: Místo s vadou svršku- popraskání materiálu není na místě mechanického poškození při chůzi. Jedná se o vnitřní stranu boty s malou pravděpodobností mechanického poškození. Dle mého názoru se jedná o vadu použitého materiálu.
V reklamačním protokolu není zmíněno jakékoliv posouzení odlepené podrážky, která byla také předmětem reklamace.Tato vada jednoznačně nemůže být způsobena běžným nošením.Obuv byla nošená jednu sezonu a byla pravidelně udržována.
Odůvodnění uvedená v protokolu o vyřízení reklamace vnímám jako zavádějící, neboť vyjádření zcela postrádá sdělení k odlepené podrážce.
Rozhodně nesouhlasím s vyjádřením, že obuv je zcela zdevastována a není možno posoudit materiálovou nebo technologickou vadu.
Přiložila fotky i scan účtenky a reklamačního protokolu.
Tento mail jsem odeslala na emailovou adresu info@eobuv.cz. Tato a-mailová adresa je uvedena na stránkách společnosti jako kontaktní v případě problémů.
7.12.2016 mi přišla zpráva, že můj e-mail byl předán společnosti CCC. Od té doby nemám žádné další informace.
Z výše uvedených důvodů žádám o přezkoumání reklamace.
Děkuji
Světlana Uchytilová
Zimní oteplovací obuv : 2220283900349 Obuv CP07 - 13397 34, cena 699 Kč. Nákup 30.10.2015
Navrácení peněz.
|
Tweet |
Prodejce má právo zamítnout reklamaci, a to z důvodů, jež jsou uvedeny v ustanovení § 2167 a § 2170 občanského zákoníku. Jedním z těchto důvodů může být i to, že si kupující reklamovanou vadu na věci sám způsobil, tj. mechanické poškození. Pokud to ovšem prodejce tvrdí, měl by se s tím v odůvodnění zamítnutí reklamace vypořádat. Pokud prodávající zamítl reklamaci s odůvodněním, že vada byla způsobena intenzivním užíváním, je reklamaci možné rozporovat s odůvodněním, že se nejedná o spravedlivě očekávané opotřebení např. ve vztahu k ceně, materiálu bot, délce užívání. Na obvyklé opotřebení věci se záruka nevztahuje podle § 2167 občanského zákoníku.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.