Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupil jsem od Dexa.cz - Telcall s.r.o. mobilní telefon Sony Z5 Compact z EU distribuce (německý T-Mobile), který se při natáčení videa full HD (60 FPS) po 14minutách zahřeje na 55° C a dále teplota stoupá. Přístroji stoupá teplota i při delším prohlížení internetu v prohlížeči Opera.
Hodnoty teplot jsou zjištěné z aplikace Aida64.
V této zimní době se může hodit telefon, který "topí", ale rádi bychom vadný kus vrátili prodejci výměnou za dobrý.
Reklamovat jsem se telefon pokoušel v obchodu Dexa.cz - Telcall s.r.o., ve kterém byl zakoupen. Ale bez výsledku, protože reklamace nebyla uznána - vada se neprojevila.
Vadu jsem popsal a protože i po vrácení přístroje vadou trpí obracím se na dTest - vasestiznosti.cz
Některé přístroje Sony Z5 Compact mají problém s touto vadou - lze dohledat i na oficiálním webu společnosti Sony v diskuzích a i na jiných webových stránkách.
Společnost Dexa.cz - Telcall s.r.o. je hodnocena na Heureka.cz vcelku kladnými ohlasy kupujících, ovšem v diskuzi na Heureka.cz jsou na Dexa.cz - Telcall s.r.o. samé stížnosti, zejména na reklamace.
Jako důkaz mám několik fotografií a videí průběhu zahřívání, které bych rád poskytl, abych potvrdil jednání společnosti Dexa.cz - Telcall s.r.o.
Synek
Sony Z5 Compact E5823
Dexa.cz - Telcall s.r.o. podle všeho nemá zájem o vracení zboží nebo řešení reklamací. Po zamítnuté reklamaci se proto obracím na dTest.
Jelikož jsem v právu, vadný přístroj skutečně mám, požaduji po Dexa.cz - Telcall s.r.o. výměnu za přístroj bez vady nebo vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Uvedla bych na pravou míru tvrzení pana Michala Antonína (Synek), reklamaci jsme Vám nezamítli, jak sám tvrdíte, v servisním protokolu se píše: "Zakazníkem reklamovaná vada se během testování přístroje neprojevila. I přes intenzivní testování se servisní SIM se nepodařilo chybu dohledat. Přístroj má odpovídající parametry udávané výrobcem pro daný model. SW je v souladu s parametry výrobce. Obnoveno nastavení továrních hodnot dle originální customizace produktu. Přístroj byl řádně otestován".
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Telefon odešlu do autorizovaného servisu Sony.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.