Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#13807Vymáhání domnělé částky 5 700 Kč, za vrácení 6 ks. LED žárovek advokátní kanceláří

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

11 měsíců 16 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2016, před 8 lety

Jan Němec

Znění stížnosti

V Horní Suché dne 11. 11. 2014 byly mé osobě doručeny podomním prodejcem LED žárovky. Vše tomu předcházel telefon od společnosti LAMA energy a.s., Gudrichova 763, 747 41 Hradec nad Moravicí, IČ: 282 62 026 (dále jen „LAMA“), ve kterém mi byly nabídnuty lepší podmínky na dodávky plynu a elektřiny. Plyn za 14,22 m3 s DPH a elektřina MWh za 4,22 s DPH a jako dárek zmíněné LED žárovky. S mým souhlasem jsem očekával od LAMY nové smlouvy na uvedené komodity a dne 11. 11. 2014 mi LAMA prostřednictvím svého podomního prodejce osobně dovezla nové smlouvy do Horní Suché. Bylo to v 17:15 hod., bylo již šero a během 5 min. jsem na schodech svého domu podepsal všechny smlouvy a seznam LED žárovek a podomní prodávající odjel.
Když mi LAMA v průběhu ledna 2015 zaslala smlouvy na dodávku komodit, bylo mi opakovaně sděleno, že cena se liší, plyn za 15,68 m3 s DPH a elektřina MWh za 5,01 s DPH. To mě donutilo zůstat u svého stávajícího dodavatele a nepřecházet k LAMĚ.
Proto jsem společnosti BLUE OCEAN Management s.r.o. vrátil 6 ks LED žárovek prostřednictvím České pošty a.s. a apeloval jsem na tzv. kupní smlouvu sjednanou mezi Blue Ocean Management s.r.o., se sídlem Václavské náměstí 62, 110 00 Praha 1, IČ: 275 25 627 a Janem Němcem.
Dle konzultace s advokátem, tato kupní smlouva trpí podstatnými vadami, kterou jí zneplatňují, a pohlíží se na ní pouze jako na seznam zboží.
Vady v seznamu zboží:
1. Záhlaví – ve výpisu v obchodním rejstříku je pod IČ: 27525627 uvedená společnost BLUE OCEAN Management s.r.o., se sídlem Václavské náměstí 806/62, PSČ 110 00 Praha 1 – Nové Město a v záhlaví je uvedená společnost Blue Ocean Management s.r.o., se sídlem Václavské náměstí 62, 110 00 Praha 1. To znamená, že v záhlaví je uveden špatný a neexistující název společnosti.
2. V seznamu zboží v bodě 3. je uvedená společnost LAMA energy a.s., ale tato společnost pod takovým názvem v obchodním rejstříku nefiguruje a mé osobě také není známa.
3. Seznam zboží byl uzavřen v Havířově dne 11. 11. 2014 podomním prodejcem. Tento údaj je také nepravdivý, poněvadž jsem něco podepsal 11. 11. 2014 v Horní Suché, Šikmá 1334/1a, na schodech mého domu s podomním prodejcem.
4. Společnost BLUE OCEAN Management s.r.o., se sídlem Václavské náměstí 806/62, PSČ 110 00 Praha 1 – Nové Město, IČ: 275 25 627, má možnost předávání zboží v Praze, Brně a Olomouci a Horní Suchá tam uvedená není.

Dále uvádím, že mě mrzí chování LAMY, že se propůjčila k takovému to jednání. Telefonisté LAMY slibují nesplnitelné a potom vás LAMA chce zavázat prostřednictvím prodávajícího, že pokud nepřejdete s komoditami k LAMĚ tak máte zaplatit prodejci 3600 Kč s DPH. Dále uvádím, že cena žárovek sledovaná na www.esvetlo.cz je max. za 6 ks LED 500 Kč s DPH.

V dubnu 2015 jsem obdržel fakturu na částku 3600 Kč., kterou jsem odmítl zaplatit a 12.12. 2016 jsem obdržel od advokátní kanceláře dopis, že mám společnosti zaplatit částku 5700 Kč.

Samozřejmě, že jsem se také musel zmínit, že všechny smlouvy, které byly uzavřeny mimo sídlo společnosti, a tato předmětná smlouva byla uzavřena podomním prodejem, je takovéto jednání v České republice nezákonné, a tím pádem i trestné.

Zvažuji, že podám stížnost na Energetický regulační úřad a ČOI.


Jan Němec


Požadované řešení

Žádám o stornování požadovaného dluhu a všech možných poplatků.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2016 14:27, před 8 lety

Dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, zánikem smlouvy zanikají i ostatní smlouvy, které jsou s ní provázané.

Směrnice Evropského parlamentu a Rady o právech spotřebitelů definuje v čl. 2 odst. 15 závislou smlouvu (ve směrnici pojmenována jako doplňková) jako smlouvu, na základě níž získává spotřebitel zboží nebo služby, které souvisejí se smlouvou uzavřenou na dálku nebo smlouvou uzavřenou mimo obchodní prostory, a toto zboží nebo služby jsou poskytovány obchodníkem nebo třetí stranou na základě ujednání mezi uvedenou třetí stranou a obchodníkem.

Není podstatné, zda je kupní smlouva na žárovky na jiné listině, uzavřená s jiným podnikatelem a třeba i s doložkou o nezávislosti na smlouvě o dodávkách energií, i tak zrušením změny dodavatele se bez dalšího zruší i práva a povinnosti z kupní smlouvy.

Závislost smluv spatřujeme v podmíněnosti stanovení ceny zboží na trvání smlouvy s třetí stranou. Mimo to byly smlouvy sjednány ve stejný okamžik a zprostředkování obou smluv zajistil obchodní zástupce jedné společnosti.

Právní jednání se posuzuje podle svého obsahu a má-li být určitým právním jednáním zastřeno jiné právní jednání, posoudí se podle jeho pravé povahy dle § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Jakmile tedy od smlouvy o energiích spotřebitel odstoupí, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se bude muset spotřebitel domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup. Jejich databázi lze nalézt na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2016 13:43, před 8 lety

Na žádost spotřebitele přeřazujeme stížnost na něj. Spotřebitel má nyní možnost případ doplnit o své vyjádření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.12.2016 09:57, před 8 lety


Jan Němec

Odpověď právního zástupce, který zastupuje společnost Blue ocean management.

Vážený pane Němče,
dovoluji Vám oznámit, že v návaznosti na Vámi poskytnuté informace, zejména důvod zrušení Vaší smlouvy se společností LAMA Energy, a.s., se Klient rozhodl Vám dlužnou částku odpustit a nadále ji po Vás nevymáhat.

S pozdravem a přáním příjemného dne,
Mgr. Ondřej Kurka,
advokát

Vážený dTeste, mé řízení bylo také kladně vyřešeno na základě vaší spolupráce. Velmi vám děkuji za vstřícnost a spolupráci.

S pozdravem
Jan Němec

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.