Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13809Zamítnutí reklamace do 6.měsíců od zakoupení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 10 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2016, před 8 lety

Ludmila Skotnicova

Znění stížnosti

reklamace notebooku po 2.měsících od zakoupení z důvodů zjevné závady nekvalitního zvuků, chrastících reproduktorů, která se projevila po necelých 2.měsícíh užívání. Notebook byl zakoupen prostřednictvím internetového obchodu Alza.cz, vyzvednut dne 7. 10.2016 na prodejně OC Frýda, Frýdek-Místek. Reklamovan pro výše uvedenou závadu byl dne 27. 11. 2016
Jednalo se již o druhý špatný notebook, první byl vracen pro nefunkčnost touchpadu během 14.dnů od zkoupení.
Při požadavku odstoupení od smlouvy a vrácení peněz mi bylo na prodejně sděleno, že toto není možné a zboží musí odeslat do autorizovaného servisu k posouzení, přestože jsem měla již vyjádření emailem z Alzy.cz, že mi dávají rovnou na výběr, zda chci opravu nebo vracení peněz. Po upozornění Alzy.cz, že mi na prodejně vyhověno nebylo, jelikož jsem požadovala odstoupení od smlouvy mi již bylo rovněž sděleno, že toto není možné a reklamace musí proběhnout.
Dne 16. 12. jsem obdržela informaci, o zamítnutí reklamace z důvodu neprojevení závady.


Produkt

Notebook HP 15-af109nc Flyed Red, seriové číslo: CND6071TX3, produkt: HPCN1011f8e


Požadované řešení

Jelikož se jednalo o závadu, která se vyskytla v době do 6. měsíců od zakoupení a již o druhý produkt, požadovala jsem odstoupení od smlouvy, jelikož jsem notebook potřebovala ihned k práci. K notebooku byly zakoupený i Office 365, které jsem tak rovněž neměla možnost jinde instalovat a tudíž využívat.
Domnívám se, že pokud se závada, jak mi bylo sděleno neprojevila, měla jsem být vyrozuměna ihned a ne až po téměř 3. týdnech.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.12.2016 14:12, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci, případně její části (pokud se vada týká pouze součásti věci). Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2017 20:06, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.