Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#13814Neuznání reklamace, opraveno v rámci dobrých vzahů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 16 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2016, před 8 lety

Jaroslav Novák

Znění stížnosti

Reklamoval jsem kávovar De Longhi EC850 koupený v Mall.cz po necelých dvou letech kvůli vytékání vody při používání. Reklamace nebyla uznána s vyjádřením:

"Není záruční opravou. Záruka neuznána z důvodu nedodržení záručních podmínek. 1) Přístroj nejeví známky jakékoliv pravidelné údržby. 2) Přístroj je velmi silně zavápněný. 3) Přístroj stále signalizuje odvápnit a další. V rámci dobrých vztahů se zákazníkem provedena oprava rozbočovače vody.
Reklamace tohoto typu nemohou být příště uznány jako záruční jelikož se nejedná o vadu přístroje ale porušení záručních podmínek. V případě opakování bude oprava placená."

Chápu, že jsem se o přístroj mohl více starat, podle záručních podmínek, nicméně si nemyslím, že by závada byla způsobena nečištěním atd. To už ale nemůžu dokázat, vzhledem k servisnímu zákroku.
Firmu jsem již kontaktoval, trvají ale na svém, že reklamaci nemůžou uznat, s odvoláním na servisní vyjádření.


Produkt

kávovar De'Longhi EC 850


Požadované řešení

uznání reklamace, případně vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2016 08:46, před 8 lety

V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal.

Co se týče mimo záruční opravy, tu může prodávající provádět pouze s předchozím souhlasem spotřebitele. To platí i v případě, že opravu poskytuje bezplatně. V opačném případě by se jednání prodávajícího dalo považovat za obcházení zákona, neboť by tím bránil spotřebiteli rozporovat způsob vyřízení reklamace.

Pokud tedy dojde v rámci zamítnuté reklamace výrobku k jeho opravě, je takový úkon považován za disimulovaný s tím, že se prodejce snaží omezit práva spotřebitele plynoucí ze zákonné úpravy. V každém případě není prodávající oprávněn provádět na zboží jakékoli mimozáruční opravy, a to ani bezplatné. Pokud reklamaci neuzná, není možné bez souhlasu spotřebitele poskytnout mimozáruční servis.

Spotřebiteli tím totiž prodávající fakticky znemožňuje rozporovat důvody zamítnutí reklamace a požadovat odstoupení od smlouvy v případě opětovného výskytu vady. Takové jednání ze strany prodávajícího lze považovat za obcházení zákona.

V takovém případě je třeba uplatněnou reklamaci spotřebitele považovat za uznanou reklamaci výrobku s provedením záruční opravy.

Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.12.2016 16:06, před 8 lety

Vážený pane Nováku,

celou situaci předávám na naše reklamační oddělení, aby zajistili vyjádření od daného servisního střediska.

Jakmile obdržíme potřebné informace, budeme Vás obratem kontaktovat ohledně dalšího postupu.

Poprosila bych Vás o strpení.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den.

Svatíková Kristina
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.12.2016 11:04, před 8 lety


Jaroslav Novák

Z Mallu mi včera přišel email, že reklamaci přehodnotili a uznávají, tak snad se to už hýbe správným směrem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 20:14, před 7 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.