Společnost


Garuma s.r.o.

Počet nahlášených stížností:57
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13824Zrušení silvestrovského pobytu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2016, před 8 lety

Jiří Kaiser

Znění stížnosti

Dne 2. prosince 2016 jsem prostřednictvím slevového portálu Nakupvakci fy Garuma zakoupil silvestrovský pobyt, nabízený hotelem Wellness Party Hotel.Po nahlášení kodu voucheru mi byl pobyt 6.12.2016 potvrzen rezervací.Následně kolem 14.12.2016 vešla ve známost insolvence fy Garuma a hotelem mi 16.12. bylo oznámeno zrušení pobytu z důvodu neuskutečnění platby ze strany fy Garuma. V obchodních podmínkách fy Garuma, které jsou dle mého názoru závazné pro všechny strany, je slevový portál definován jako zprostředkovatel a smluvními stranami po splnění podmínek, to je provedení platby ze strany spotřebitele a potvrzením plnění poskytovatelem, se stávají spotřebitel a poskytovatel (v tomto případě hotel). Toto je ze strany hotelu zrušením pobytu popřeno a jsem odkazován na řízení v této záležitosti s fy Garuma. Mým zájmem je uskutečnění pobytu dle sjednaných podmínek, vzhledem k limitovaným časovým možnostem budu vděčný i za doporučení v dalším postupu k získání zpět zaplacené částky (6590 Kč).


Produkt

Zaplacený pobyt


Požadované řešení

Uskutečnění pobytu, resp. doporučení dalšího postupu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2016 08:43, před 8 lety

V případě nákupu prostřednictvím slevového portálu se jedná o smluvní vztah třístranný, tedy jednou stranou je spotřebitel, druhou prodávající nebo poskytovatel služeb a třetí portál sám. Pokud má spotřebitel již uzavřenou smlouvu přímo s poskytovatelem služby, tedy již uplatnil voucher a slevový portál zkrachuje, může požadovat splnění smlouvy přímo po dodavateli služby (hotelu). Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.

Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány hotelem, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.

Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2017 19:53, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.