Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#13829Nedoručení balíku do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 hodiny 9 minut

Detail stížnosti

Publikováno
17.12.2016, před 8 lety

Jolana Lucová

Znění stížnosti

Dne 13.12.2016 mi přišla informace mailem, že Česká pošta převzala od podavatele MegaKnihy.cz balík do ruky (zásilka č. DR0179866790). 16.12.2016 jsem ve "Sledování zásilek" zjistila, že zásilku konečně převzala příslušná doručovací pošta. 17.12.2016 v 10.21 mi na mobilní telefon přišla SMS zpráva: "Dnes Vám budeme dorucovat zasilku..." Pro jistotu jsem zůstala doma, ačkoli máme malé děti a raději bych s nimi byla venku. Přesně za 2 hodiny, tj. ve 12.21 mi přišla na mobil další SMS:" Dobry den, dorucovaci pokus zasilky DR0179866790B ze dne 17.12. nebyl uspesny. Balik je ulozen..."

Jak je možné, že přesto, že jsem čekala na balík doma a nevzdálila se z bytu ani na okamžik, mi balík nebyl doručen? Na to, že jsem po celou dobu byla doma, mám i svědka, mou maminku, která byla celou uvedenou dobu rovněž přítomna.

Tato situace se nestala poprvé, dříve jsem na problém upozorňovala telefonicky přímo na poště, ale jak je vidět, nezměnilo se vůbec nic.

Vím, že nejsem jediná, komu se tato situace stala, ale považuji za svou občanskou povinnost na ni upozornit a napomoci ostatním "postiženým" ke zjednání nápravy.


Požadované řešení

Požaduji omluvu, ale zejména NÁPRAVU ze strany České pošty nejen pro mne, ale i pro ostatní adresáty. Zaměstnanci, kteří za doručování zásilek zodpovídají, by měli za takové jednání být postižitelní a postižení, aby si příště dali pozor a udělali VŠE pro to, aby zásilku doručili adresátovi. Vzhledem k tomu, že já jako adresát uvádím číslo svého mobilního telefonu, není přece problém na toto číslo zatelefonovat tak, jako to dělají jiné, nestátní přepravní společnosti. Jak je možné, že tyto společnosti zásilky bez problémů doručují a Česká pošta to nezvládá?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.12.2016 15:48, před 8 lety

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. Je tedy na místě uplatnit reklamaci. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitelka by neměla odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitelka do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.