Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
12. 12. 2016 jsem zakoupila 2 vouchery od slevového portálu Nákup v akci na vyhotovení 200 fotografií za 399,- od "24x36 Fotoservis". Tyto jsem získala a rozhodla se je uplatnit. Komunikace s panem M. Z. za tuto firmu byla bezvadná, velmi vstřícný přístup a ochota. Po odeslání objednávky i voucherů dle instrukcí mi ale 15. 12. 2016 napsal, že nemůže objednávku vyhotovit, protože mu slevový portál nezaplatil za služby. Nabídl mi vyhotovení fotografií za velmi výhodnou cenu 1,50,-/foto. Bohužel ale ve chvíli, kdy už jsem zaplatila 798,- by pro mě i tak byla tato nabídka nevýhodná. Po telefonátu se spotřebitelskou linkou D-test jsem jej informovala, že slevový portál je pouze zprostředkovatel a že na vyhotovení fotografií mám nárok a on má poté uplatňovat pohledávku u slevového portálu. Pan Z. však odpověděl, že jsem uzavřela smlouvu pouze se slevovým portálem, svoji pohledávku tak mám uplatňovat u nich. Proto se obracím na Vás.
Voucher na vyvolání 200 fotografií 9x13
Vyhotovení objednávky dle voucheru nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o dodání fotokalendářů je spotřebitel a přímo dodavatel tohoto zboží, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Dodavatel zboží si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zprostředkovatel neplní své povinnosti, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem zboží, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.