Společnost


COMPUTER MCL Brno, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13849Nedodání objednaného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2016, před 8 lety

Kateřina Mrázová

Znění stížnosti

Dobrý den,

Obracím se na Vás opětovně, ohledně mých zakázek, které jsou vyrobené, řádně zaplacené, ale nezaslané společností Computer MLC Brno s.r.o. z důvodu insolvence slevového portálu Nákup v akci, přes který byly vouchyry koupeny. Obrátila jsem se na právní pomoc společnosti D-test a myslím, že mám nárok požadovat zaslání smluvených fotovýrobků- konkrétně 6ti foto kalendářů.

11.11.2016 jsem si zakoupila 6 ks voucherů přes portál nákup v akci

24.11.2016 byla přijata zakázka SUQ4CL47 a SUQ4CL48, k čemuž přišel email automaticky generovaný

25. 11. 2016 přišel další email, že objednávka SUQ4CL47 a SUQ4CL48 byla zkontrolována a data jsou v pořádku atd.

9.12. přišli dva emaily, že mám zadat zásilkovou a zaplatit zálohovou fakturu MZC8164904' . Zásilkovou jsem zadala a platba byla odeslána na Váš účet 12.12.2016

14.12. jsem společnosti psala email, že jsem učinila vše, jak jste chtěli a zda je vše s mými zakázkami v pořádku-neboť na jejich webových stránkách je od 13.12. uvedeno toto Stav objednávky SUQ4CL47: Objednávka je vyfakturována a předává se dopravci. A místo konstruktivní odpovědi mi přišel email týkající se finančních problémů se slevovým portálem.

Zde zasílám znění emailu od zmíněné společnosti, na toto jsem ale nepřistoupila a opakovaně je žádala o zaslání produktů.

Dobrý den,
Evidujeme na Vás jednu nebo více objednávek na fotoprodukt. Váš Voucher je zakoupen u společnosti NákupVakci. Bohužel tato společnost neplní svoje závazky k nám. Proto jsme u zakázek s těmito Vouchery byli nuceni pozastavit výrobu. Danou situaci se slevovým portálem řešíme. Tato situace stejně jako Vás, nás vůbec netěší. Mohu Vám nabídnout variantu, že svoje Vouchery u společnosti NákupVakci stornujete. My Vám můžeme zakázku dát do tisku za stejnou cenu jako jsou Vaše slevové Vouchery. Kontaktujte nás co nejdříve.

Pokud s naší nabídkou souhlasíte uveďte do předmětu zprávy : NAKUPVAKCI - ANO. V případě, nesouhlasu s naší nabídkou uvádějte NAKUPVAKCI - NE. V případě, přijetí naší nabídky Vám Vaše objednávky samozřejmě expresně vytiskneme aby Vám dorazily do Vánoc.

Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem konec emailu

Dále posílám odborný názor z poradny časopisu dTest.,

Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření kupní smlouvy. Smluvními stranami kupní smlouvy jste Vy a fotoknihy-mlc.cz, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.

E-shop fotoknihy-mlc.cz si vybral zprostředkovatelský server a to, že zkrachuje, je jejich riziko podnikání - oni si mohli zvolit formu, jakou budou oslovovat zákazníky. Zvolili slevový portál, takže přijali rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Tím, že jste si objednala fotokalendáře přes slevový portál došlo k uzavření smlouvy o mezi Vámi a fotoknihy-mlc.cz. Vaší povinností ze smlouvy bylo zaplatit kupní cenu (podle § 2118 občanského zákoníku), což jste splnila a povinností fotoknihy-mlc.cz je poskytnout Vám zaplacené fotokalendáře. Můžete tedy na splnění prodejcovy povinnosti dodat zboží trvat.

Prodejce (fotoknihy-mlc.cz) nesl rizika spojená s prodejem zboží přes slevový portál a pokud má zájem, může se o dlužné částky, které mu slevový portál dluží přihlásit v insolvenčním řízení. Tuto povinnost nemá přenášet na Vás. Vy máte s prodejcem (fotoknihy-mlc.cz) platně uzavřenou kupní smlouvu, zaplatila jste cenu smluveným způsobem, a proto na dodání zboží trvejte.

V případě, že by Váš spor s dodavatelem i nadále trval, Vás můžeme odkázat na stížnostní portál VašeStížnosti.cz, který zdarma zprostředkovává dosažení dohody mezi spotřebiteli a podnikateli ve sporech, které by jinak hrozily eskalací, až třeba do podoby soudní pře. Také se můžete obrátit na Českou obchodní inspekci, která zajišťuje mimosoudní řešení sporů (ADR) (http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/).


Produkt

Nákup 6 ti fotokalendářů týdenních s vlastními fotografiemi


Požadované řešení

Ideálně dodání kalendářů,které už stejně mají vytisklé, nebo navrácení peněz. Přišlo mi totiž, že zakázka je vyhotovena a mám jen doplnit zásilkovnu a zaslat poštovné a odešlou mi zboží, to jsem učinila, ale nic se neděje...


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.12.2016 09:23, před 8 lety

Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o dodání fotokalendářů je spotřebitelka a přímo dodavatel tohoto zboží, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.

Dodavatel zboží si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").

Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.

Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli dodány dodavatelem zboží, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.

Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2017 18:54, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.