Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den v září letošního roku jsem si objednal pro mého známého u společnosti Berslevu.cz mobilní telefon smatphone. Nejdřívě měla společnost idnetifikovat platbu, i když jsme platil přes terminál Sazky, když se toto vyřešilo, přišel problém s dodavatelem telefonu, pak se našel jiný dodavatel, ale bohužel byl zasalán jen mobil, bez záručního listu a bez návodu k použití. Po 14 dnech mi přišel mail s návodem k použití, který byl spíše k pousmání, neb se tam psalo, že se má používat jen k učelům tomu určeným a netlačit velkou silou na displej. Tot vše, na mou námitku došel jiný mail, kde už bylo vše v pořádku. Ale zaáruční list nikde, a to jsem to urgoval 2.11. Ted se zjistilo, že mobil byl používaný a na softwearu se našli nevymazané sms zprávy a angličtině. Poradite jak tento problém řešit ? S pozdravem Josef Janda
Chtěl bych komunikaci s obchodem a zaslání záručního listu, možná i vrácení zboži, když se opravdu potvrdí, že mobil byl používán.
|
Tweet |
Na žádost spotřebitele je prodejce povinen poskytnout záruční list dle § 620 odst.3 občanského zákoníku.
Prodejce je také povinen poskytnout návod k použití, pokud mají být k použití věci zachována zvláštní pravidla a nejedná se o pravidla obecně známá dle § 10 odst.2 zákona o ochraně spotřebitele.
Jestliže věc neodpovídá tomu, co bylo ujednáno v kupní smlouvě (místo nového telefonu starý telefon), tak se jedná o tzv. rozpor s kupní smlouvou a spotřebitel má právo na výměnu věci za novou tak, aby odpovídala uzavřené kupní smlouvě dle § 616 odst.1 občanského zákoníku.
Pokud prodejce nemá k dispozici stejnou věc odpovídající kupní smlouvě, tak má spotřebitel poté právo od smlouvy odstoupit dle § 616 občanského zákoníku.
Společnost Rabator s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Doposud však neprojevila zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.