Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
28.9.16 jsem reklamoval NTB zakoupený 23.10.14. Ve zprávě jsem uvedl 5 závad, 2 pravděp. souvisely s HDD, 1 s čipem WLAN / zákl. deskou, 2 pravděp. s graf. čipem nebo opět se zákl. deskou.
Klíčová je závada č. 2, týkající se občasné ztráty funkčnosti graf. karty, projevující se cca 1x za 10 spuštění, a to bez vlivu na zrovna běžící OS. Bylo tedy zřejmé, že se jedná o HW závadu.
8.11.16 odpol. reklamace vyzvednuta, v protokolu ze servisu uvedena oprava výměnou HDD. Druhý den jsem brzy ráno odlétal na delší dobu do zahraničí, kam jsem nezprovozněný NTB nebral a neměl jsem tedy jak vyzkoušet funkčnost. Zprovozněn byl odhadem začátkem prosince; 13.12.16 (ihned po novém výskytu pův. závady) jsem Alzu kontaktoval, že některé závady přetrvávají a že chci obnovit rekl. řízení, což Alza vzápětí odmítla, že je příliš pozdě. Na moji výhradu z téhož dne jsem odpověď dodnes nedostal.
Z mého pohledu však dříve nebylo možné řádně identifikovat přetrvávající závadu (i pokud pominu moji nepřítomnost), jelikož jak jsem uvedl při reklamaci, závada se projevuje občas, jednou za několik spuštění PC. Tedy i kdybych ještě tentýž den PC zprovoznil, závadu bych pravděpodobně neodhalil.
Dále, již ze samotného protokolu při vyzvednutí jednoznačně plyne, že provedenou opravou nemohly být vyřešeny veškeré uváděné problémy, jelikož výměnou HDD nelze odstranit problémy s Wi-Fi a grafickou kartou; tato zařízení nemají nic společného. To mi potvrdilo i několik dotázaných odborníků. Z reklamační dokumentace plyne, že závadou č. 2 (potažmo i 3 a 4) se servis vůbec nezabýval.
NTB Lenovo IdeaPad G500
opětovná oprava zařízení a odstranění přetrvávajících závad, případně refundace
|
Tweet |
Prodávající má povinnost se během reklamace vypořádat se všemi vytýkanými vadami. Byla-li provedena oprava jedné z namítaných vad, nezbavuje to prodávajícího povinnosti se vypořádat se zbývajícími vadami (zdůvodnit, proč ostatní vady nebyly opravovány). Přetrvávají-li některé vady i po vyřízení reklamace a společnost se s těmito vadami během reklamace nevypořádala, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit, neboť o vyřízení těchto vad společnost spotřebitele neinformovala.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.