Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13871Zamítnutá reklamace Iphone SE

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.12.2016, před 8 lety

Andrejka Bombónek Basovníčková

Znění stížnosti

Dobrý den, 28.5.2016 jsem u Vás zakoupila Iphone SE.Nyní telefonu blbne dotyk, a má má špatný signál při přijímaní WiFi. Telefon jsem reklamovala, a vyjádření od servisu:
Analýza uvedenej vady výrobku. Reklamovaná vada nie je zlučiteľná so záručnými podmienkami výrobcu
(vniknutie kvapaliny do zariadenia - vid cerveny indikator yatecenia ) z toho dôvodu bola záručná oprava vady
zamietnutá.
Návrh na opravu 7 980,--Kč
S cennocým návrhem jsem nesouhlasila, a co jsem se dozvěděla, že indikátor vlhkosti je viditelný již při příjmu reklamace, a to nebylo zaevidováno. Vím, že telefon nebyl vytopen ani polit.
Toto tedy mělo být zaevidováni při podávání reklamace.
Toto bohužel bude již třetí reklamace, kterou budu muset řešit soudně.


Produkt

Iphone SE/F17RNHW4H2XX


Požadované řešení

Výměna zařízení/popř. vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.12.2016 05:16, před 8 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Pokud by se jednalo o uplatnění reklamace po uplynutí 6 měsíců od převzetí zboží a prodejce reklamaci zamítl jako neoprávněnou a své zamítavé stanovisko písemně odůvodnil, má spotřebitel možnost nechat si vypracovat znalecký posudek, za pomoci kterého pak bude rozporovat zamítavé stanovisko prodejce. Seznam znalců lze nalézt na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci.

Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat. Pokud bude znalecký posudek znít ve prospěch spotřebitele, má právo namítat, že prodávající nevyřídil reklamaci řádně a z tohoto důvodu od smlouvy odstoupit. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s oprávněnou reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).

Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2017 19:26, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.