Společnost


Eduard Remiáš

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13882Neodpovídající cena opravy - ke stavu vozidla

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2016, před 8 lety

Pepe Průcha

Znění stížnosti

27.3 jsem měl jako soukromá osoba autonehodu a nechal si odtahovkou doporučit servis p.Remiáše.
Po kontrole technika servisu na místě, jsem dostal nacenění (1.4.2016) 56tisíc kč a příslib, že dostanu i objednávku, kterou ale ještě dodnes nemám stejně jako opravené vozidlo.
Po 9 měsících se mi povedlo vozidlo asi po 2 měsících úporné komunikace vyzvednou (16.12.), ovšem stav vozidla je nadále havarijní a servis si naúčtoval celkem 60 000 korun. Sice slevil o 9t. z 69000 co mi chtěl původně naúčtovat, ale stav vozu vykazuje vážné vady, přes které nelze vozidlo snadno opravit a už vůbec ne provozovat. Aktuálně vozidlo padá po nastartování do nouzového režimu, celá pravá přední strana vozidla je níž vlivem křivého a vařeného rámu pod motorem. Lak nárazníku nesedí s odstínem zbytku vozu a samotný nárazník, který je vyměněný je již prasklý. Vozidlo také vykazuje spoustu drobných úkonů, protože většina částí v motorovém prostoru není nijak připevněna.
Na nápravu toho co servis předvedl budu potřebovat 30 000kč a chtěl bych, aby většina byla financována servisem, protože půjde vlastně jen o nápravu toho, co sám servis spackal.


Produkt

Oprava vozidla Vectra C 2006 1.9 CDTI


Požadované řešení

Hrazení opravy vozidla do provozuschopného stavu vzhledem k neodborně provedené práci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2016 21:51, před 8 lety

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo (oprava osobního automobilu). Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu. Nebylo-li dílo dokončeno v ujednaném čase, ocitl se zhotovitel v prodlení. Spotřebitel by v takovém případě mohl po zhotoviteli žádat smluvní pokutu, pokud byla ve smlouvě sjednána. Spotřebitel by také měl zhotoviteli oznámit, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží. Po marném uplynutí této lhůty platí, že spotřebitel od smlouvy odstoupil. Smlouva by se v takovém případě rušila od počátku a zhotovitel je povinen spotřebiteli vrátit peněžní prostředky.

Pokud bylo dílo dokončeno, ale vykazuje vady (dílo neodpovídá smlouvě), musí spotřebitel tyto vady oznámit neprodleně po převzetí díla. Opatřil-li zhotovitel věc zpracovanou při provádění díla, má stran této věci, pokud se stala součástí díla, postavení prodávajícího. To znamená, že se na věc k provedení díla uplatní ustanovení o koupi zboží v obchodě. V takovém případě má spotřebitel dva roky od převzetí věci k uplatnění práva z vadného plnění. Pokud věc nemá vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, má spotřebitel právo na odstranění vady opravou. Nelze-li odstranit vadu opravou, může požadovat dodání nové věci. Pokud ani to není možné, může od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Byla-li věc úspěšně reklamována, má spotřebitel právo domáhat se náhrady nákladů účelně vynaložených při uplatnění reklamace.

Byla-li během provádění díla způsobena spotřebiteli škoda, je zhotovitel díla povinen tuto škodu nahradit. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2017 14:59, před 8 lety

Podnikatel nám zaslal následující vyjádření:

"Dobrý den vozidlo bylo přivezeneho po havarii přední části , bylo značně havarováno, byla dohodnutá přeběžně cena 55000- 58000Kč. a bude se opravovat ZE STARÝCH A POUŽITÝCH DÍLŮ. Po demontáži a odvezení na rovnací rám do karosárny bylo zjištěné jiné poškozené díly jakož rám pod motorem ,převodvka , naražená poloosa,a jiné věci zakazník byl informován a nechtěl některé věci dávat nové a souhlasil stím ,že se rám vyrovná.převodovku popř si vymění později.Při kompletaci se ujistilo ,že oprava bude značně vyšší než byla stanovena před započatí opravy, některé díly např klimatizace , trubky, a příslušenství a plasty a něktré díly nebyly dodány , Při kompletaci bylo zjištěno poškozená hydraulického válce spojky , byl dodán servisem nový díl a zákzník byl informovan o ceně 1720Kč. ten nechtěl tak jsem jej vrátili dodám byl za 700cca Kč. taktéž světlometypřední zakoupené v Aci jse vrátili a zákzník si zajistil své v Aukelly,cz .BYLY LEVNÉ ALE PRAVÉ SVĚTLO NEBUDE NIKDY FUNKČNÍ JE TAM VADA VÝROBNÍ.Taktéž plastové nadkolí zakoupené v autokelly nepasuje .Při kompletaci bylo zjištěné poškození kabeláže elektroniky motoru ,zakazník pokud nepujde opravit zajistí si sám.Zákazník byl informován o použitém materialu ,který nebyl k sehnání na jeho model vozul a za cenu nejlepé za levno .Pan Přušabyl informován , že cena opravy bude vyšší a do ceny dohodle před opravou se nejde dostat, souhlasil , že některé věci a díly si dodá sám a dodělá doma.Vozidlo si odvezl a navrhl a požadoval slevu byla mu poskytnuta sleva 9000Kč .Vozidlo bylo opraveno a předáno , zbytek věcí si zákazník domontuje sám ,tak bylo dohodnuto."

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vyjádření podnikatele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.1.2017 15:58, před 8 lety


Pepe Průcha

Dobrý den,

předmětem reklamace není ani nedokončená oprava přesto, že jste vozidlo měl 9 měsíců, ani věci které zmiňujete, nýbrž věci, za které jste si peníze vzal.

V tuto chvíli ani neřeším, že jste sice dal slevu, ale z celkových vašich prací na které jste neměl nárok, protože po odborné stránce nemáte kapacitu zjistit vadu v obvyklém čase a při vynaložení obvyklých nákladů, tedy nemáte nárok na úhradu takových nákladů, které vznikly např. tím, že se servis na autě zákazníka "učil".
Pokud by bylo vozidlo alespoň po karosářské/mechanické stránce v pořádku, tak bych nad věcí mávl rukou. Bohužel aktuální stav je takový, že vozidlo po Vašem zásahu vyžaduje náročné opravy vámi provedené práce, které se opravdu neslučují s tím co je uvedeno na faktuře jako drobné opravy.

Nebavíme se totiž o dokončení oprav, ale o opravách toho co na vozidle bylo provedeno. Nad tímto stavem kroutil hlavou i předávající pan Oláh a jeho asistentka, která také pořizovala na místě fotodokumentaci.

Abych byl konkrétní, tak uvádím příklady závažných nedostatků po kontrole v autorizovaném servisu:
1) Skřížené vozidlo, špatně provedené karosářské práce
Vlivem neodborně opraveného nosného rámu, který je i nadále křivý došlo k rovnání vozidla na stolici a k "narovnání" na nesprávný rozměr.
Informace od Vás byla (mail 15.9. 2016 07:49), že jste rám sháněl, nicméně rám pod motor jste nechal vrátit, protože prý přišel na starý model a pak, že starý rám je srovnaný a že to bude v pořádku. Tedy jednal jsem na Vaše doporučení. Výsledkem jsou nerovnoměrné mezery na celé přední části vozu, které se pohybují od 0cm až po 2.8cm na pravém předním světle - viz pořízená fotodokumentace v příloze.
Jen tato skutečnost vyžaduje rozebrání přední části vozu, motorového prostoru včetně demontáže motoru, výměnu rámu, znovu narovnání celého předku na správné míry a opětovnou montáž dílů.
Právě tato oprava je zásadní natolik, že vozidlo nelze snadno opravit a neprojde ani technickou kontrolou, bez zásadních karosářských úprav.

2) Přední nárazník vykazuje nedostatky:
- prasklina u pravého předního světla - neakceptovatelný stav "opravy"
- opravy kitem na více místech - okem viditelné nerovnosti
- barva neodpovídá barvě zbytku vozu

Také pořízena dokumentace. Pokud souhlasíte pošlu Vám jej na dobírku zpět a můžete ho vrátit.

A mohl bych pokračovat, ale abych to zkrátil. Nikdy jsem neschválil, že použité věci mají být rozbité, nebo vozidlo křivé. Celková cena byla domluvena na konkrétně 56t což jsem i v reakci na Váš mail 2.4. 2016 19:29 odsouhlasil a vše mám archivované v emailové komunikaci. To, že je křivý rám pod motorem bylo možné zjistit již pohledem, tedy můžeme se dál bavit i o tom, jak byla provedena kontrola a nacenění. Ze zákona je pak 10% k ceně o kterých jsem byl ochotný se bavit, což jste i tak překročil. Oprava není dokončena a vozidlo vykazuje nově vzniklé problémy způsobené neodbornou opravou. To vše i přes to, že je vozidlo Vámi písemně označeno jako ve stavu na drobné opravy. Reálný stav je bohužel i nadále v havarijním stavu.

Reklamuji Vám tedy tímto Vámi provedené práce na vozidle, které jste mi naúčtoval a žádám o finanční vyrovnání 30 000 kč, které servis vyčíslil pouze na odstranění závad na vámi odvedené práci.

Pokud s částkou nesouhlasíte, prosím o návrh řešení z Vaší strany.

Předem děkuji za odpověď
Josef Průcha

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.1.2017 06:57, před 8 lety

Stížnost přeřazujeme na podnikatele, který má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 20:29, před 7 lety

Podnikatel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.