Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#13887Neuznaná reklamace kondenzační sušičky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
20.12.2016, před 8 lety

Andrea Princová

Znění stížnosti

V srpnu 2015 jsem zakoupila u společnosti Mal,a.s. kondenzační sušičku Elektrolux EDH 3498RDE.Po cca ročním používání přestalo být prádlo suché a pod sušičkou se objevovala kaluž vody. Kontaktovala jsem nejbližší servis,jak bylo uvedeno v podmínkách.Dne 25.10.2016 technik provedl demontáž,vysušení,přehrání softwaru(jako záruční opravu). Dne 24.11.byla nahlášena stejná závada (v mezidobí jsme byli mimo ČR,sušička se nepoužívala). Dne 30.11.2016 proběhla tím samým technikem druhá oprava a to demontáž a výměna elektroniky. Potřetí jsem reklamovala sušičku se stejnou závadou do pár dní. Po tel.domluvě mi bylo sděleno,že vše musí konzultovat s výrobcem. Dne 16.12.2016 mi přišla odpověď z příslušného servisu,že se nejedná o záruční opravu a po konzultaci s firmou Elektrolux jde údajně o zanesení výměníku tepelného čerpadla. Firma mi nabídla opravu za cca 1700Kč,ale s tím,že si k nim a zpět sušičku na své náklady odvezu.Prý je to častým sušením prádla.Pro informaci,jsme čtyřčlenná domácnost.Oba opravné listy i vyjádření servisu jsem zaslala na Mall,a.s. Odtud mi přišlo vyjádření,že servis vyhodnotil závadu jako mimozáruční a záruční podmínky se na ní nevztahují.V návodu je prý popsáno,že je nutná pravidelná údržba. Nikde však není napsáno,že se musí provádět odborným servisem přímo u nich a za cca 1700Kč!!!


Produkt

Volně stojící kondenzační sušička Elektrolux EDH3498 RDE


Požadované řešení

Ráda bych měla spotřebič,který bude minimálně po dobu jeho záruční doby fungovat bez dalších finančních nákladů a oprav. Nebráním se výměně ani vrácení finanční hotovosti (19.387Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2016 08:16, před 8 lety

Prodávající má ze zákona o ochraně spotřebitele povinnost informovat spotřebitelku o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití. Pokud se nejedná o zřejmou nebo obecně známou skutečnost, je prodávající povinen poskytnout tyto informace spotřebitelce srozumitelně v písemném návodu. V případě porušení výše zmíněné zákonné povinnosti může být prodávajícímu udělena pokuta za správní delikt až do výše 1 000 000,- Kč. Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že prodávající porušil svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více ohledně podání podnětu je možné vyhledat na následujícím webovém odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud prodávající spotřebitelku o způsobu použití a údržby věci řádně neinformoval, je odpovědný za poškození, které vzniklo v důsledku nesprávného použití věci. Dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 33 Cdo 3620/2008 se za vadu na věci považuje také poškození, ke kterému došlo v souvislosti s nesplněním informační povinnosti ze strany prodávajícího dle § 9 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.

Jelikož od převzetí (zakoupení) zboží uplynulo více než 6 měsíců, musela v by případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že věc byla vadná a že za tuto vadu odpovídá prodávající.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.1.2017 10:08, před 8 lety

Vážená paní Princová,

je mi velice líto, že máte tyto nepříjemnosti se zakoupeným zbožím.

Bohužel naše společnost nedisponuje svými vlastními techniky a jsme odkázáni na vyjádření od autorizovaných servisů daných značek.
V případě, že Vám servisní středisko vyhodnotilo reklamaci jako mimozáruční, není v našich možnostech toto tvrzení vyvrátit a jsme odkázání na oficiální vyjádření od servisního střediska.

Jak Vás již kolegyně informovala, je možné si zajistit novou reklamaci s tím, že máte zájem o přezkoumání výsledku dané reklamace či se obrátit na soudního znalce, který vyjádření servisního střediska potvrdí či vyvrátí.

Mrzí mne, že Vám nemohu vyjít více vstříc a děkuji za pochopení.

S pozdravem,

Kristina Svatíková
overeno@mall.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.2.2017 05:47, před 8 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.3.2017 15:58, před 8 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.