Počet nahlášených stížností: | 32 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V e-shopu jsem si pořídila mobilní telefon. Ten byl od začátku poruchový (problém s dotykem) a tak jsem ho už po necelém půl roku reklamovala v autorizovaném servisu v Brně (došlo k reinstalaci). Problémy přetrvávaly, a tak jsem telefon zaslala přímo na reklamační oddělení e-shopu. Opravili ho (vyměnili displej). Ale po půl roce se problémy objevily znovu a tak jsem jim ho znovu zaslala s tím, že už bych v případě uznání reklamace, ráda odstoupila od smlouvy a dostala zpátky peníze. Zasílala jsem všechny dokumenty - fakturu i protokoly z předešlých oprav, a to jak emailem, tak jsem vložila kopie těchto dokumentů i do balíku s telefonem. Ubezpečili mně, že v reklamaci tato skutečnost uvedena byla. Tesně před skončením zákonné lhůty přišlo oznámení o ukončení reklamace - způsob vyřízení: oprava. Ihned jsem se ohradila a odmítla tento způsob řešení. Dostala jsem jenom vyjádření servisu, že závadu opravili (reinstalace) a tím je to pro ně vyřízené. Chvíli se mnou ještě e-shop komunikoval, ale jejich závazného vyjádření k řešení mojí reklamaci jsem se nedočkala. Už je to víc jak týden a e-shop mi neoddepisuje na emaily, na reklamačním oddělení nikto nebere telefony. Reklamace měla být ukončena k datu 11.12.2016. Je 20.12. a já nemám ani peníze, ani mobil. Takéto chování k spotřebitelovi považuji za nepřípustné a nemorální.
Mobilní telefon Microsoft Lumia 535 Dual Sim
Žádám odstoupení od smlouvy - vrácení přesné částky uvedené na kupní smlouvě + přeplacení poštovného, které bylo nutno uhradit při zasílání mobilu k reklamaci.
|
Tweet |
Odstoupit od kupní smlouvy uzavřené se spotřebitelem je možné v případě, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-814/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Tento výklad je podpořen i ustálenou judikaturou Nejvyššího soudu. Pokud tedy byla reklamace věci již několikrát (alespoň třikrát) uznána pro stejnou vadu, může spotřebitel žádat odstoupení od smlouvy.
Žádal-li spotřebitel o odstoupení od kupní smlouvy pro opakovaný výskyt vady po opravě, je společnost povinna to respektovat. Prodávající není oprávněn měnit spotřebitelem požadovaný způsob vyřízení reklamace, pokud s tím spotřebitel předem nesouhlasí.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.