Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
de facto náhodou jsem zjistil 1.12.2017, že stavební spoření pro naše děti, uzavřené před 6ti roky, končí. Zavolal jsem tedy na Raiffeisen stav.spoř. a zeptal se, zda mi o tomto zašlou vyrozumění, či jak se mám zachovat. Bylo mi řečeno, že stav.spoření nekonči po 6ti letech, ale automaticky se prodlužuje dál. O to jsme neměli zájem (např. z důvodu, že jsou s tím spojené nesmyslné poplatky) a tak jsme se manželkou a rodnými listy vydali smlouvu ukončit v rámci smluvně stanovených podmínek.
Výpovědná lhůta 3 měsíce mne nepřekvapila, ovšem co mne "dostalo" byla možnost získat své peníze již po 14ti dnech - pouze ale když podepíši nové smlouvy. Jak je možné takto tlačit na klienty? Vžyť je to nátlakové jednání spočívající v manipulaci s očekáváním které neslouží k ničemu jinému, nežli k opětovnému zavázání se na dalších 6 let (včetně 1% z finálná částky a poplatků).
Nechápu, jak je možné, že standardně existuje 3 měsíční smlouva, ovšem najednou nemusí platit když se upíši v nových smlouvách. Podle mě sama takováto nabídka je nemorální - jedná se totiž o mnou naspořené prostředky a splnil jsem vše požadované. Takto jsem ale stavěn do situace "Podepiš a pěníze ti dáme hned ne BUBU dotaneš je až za 3 měsíce".
Samozřejmě jsem na toto jednání nepřistoupil, prosím ale o prošetření, jak je možné, že spořitelna může vydat prostředky dříve pouze pod nátlakem, nikoliv jako standard - a hlavně, jak to, že to vůbec nabízí. Je to amorální.
Děkuji
Petr Havlíček, upman@email.cz, 731 624 094
Raiffeisen stavební spoření
Zrušení podmíněčného nabízení nových smluv formou nátlaku v případě ukončování existujících smlouv. Omluva za nemorální jednání.
|
Tweet |
Dle "Všeobecných obchodních podmínek stavebního spoření" společnosti Raiffeisen stavební spořitelna a.s. platných v roce 2010 (dále jen VOP) se smlouva o stavebním spoření ukončuje následujícími způsoby: a) písemnou dohodou stavební spořitelny a účastníka, b) písemnou výpovědí, c) splacením poskytnutého úvěru ze stavebního spoření, d) úmrtím účastníka, pokud zákon o stavebním spoření nestanoví jinak, e) zánikem právnické osoby formou likvidace, f) odstoupením, g) na základě dalších právních skutečností vyplývajících z právních předpisů.
Odstoupit od smlouvy je možné pouze v prvních 30 dnech od uzavření smlouvy. Dále je možné smlouvu ukončit jednostrannou písemnou výpovědí spotřebitele. V takovém případě je výpovědní doba 3 měsíce a začíná běžet od 1. dne měsíce následujícího po dni doručení písemné výpovědi druhé smluvní straně. Popsaný postup společnosti je zřejmě pokus o ukončení smlouvy dohodou stran, kdy záleží, jaké podmínky ukončení smlouvy si smluvní strany sjednají. Pokud však společnost podmiňuje ukončení smlouvy podpisem nových smluv, mohlo by se skutečně jednat o agresivní obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázanou. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila zákaz uvedený v zákoně o ochraně spotřebitele, má možnost obrátit se s podnětem na Českou národní banku, která vykonává dozor v oblasti stavebního spoření.
Spotřebitel se může také obrátit na finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný pro řešení sporů mezi spotřebitelem a stavební spořitelnou nebo zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování stavebního spoření. Formulář k podání návrhu na zahájení řízení je možné vyhledat na webové adrese www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.