Počet nahlášených stížností: | 57 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 1. 12. jsem v dobré víře koupila na internetovém portále Nákup v akci vánoční dárek - dárkový poukaz na wellness pobyt v Golf hotelu Morris v Mariánských lázních pro 2 za cenu 4790 Kč. 16. 12. jsem se na netu dověděla zprávu, že firma Garuma,která provozuje e-shop, zkrachovala.Volala jsem do hotelu Morris a dostala jsem informaci, že "dnešním dnem ukončili spolupráci s portálem www.nakupvakci" a můj voucher neakceptují. Ohledně navrácení peněz se mám obrátit na insolvenční soud s přihláškou pohledávky.
Golf hotel Morris mi udělělal nabídku na koupi nového voucheru za stejných podmínek se slevou -25% přímo z jejich holelu. Tuto nabídku jsem využila.
Přihláška pohledávky k insolvenčnímu soudu je pro mne bez využití služeb právníka nepoužitelná.
Dále jsem volala na ČOI s žádostí o radu, doporučili mi, že mám podat trestní oznámení na firmu Garuma s.r.o. a obrátit se na D test. V poradně D testu mi sdělili, že mohu požadovat navrácení peněz na hotelu Morris, že se nemohou jednoznačně zříkat jakékoli zodpovědnosti.
Můžete, prosím, poradit, jak správně a úspěšně postupovat?
Portál nakupvakci.cz, provozovatel Garuma s.r.o.
Chtěla bych vrátit peníze za původní dárkový poukaz. Nevím, zda od firmy Garuma s.r.o. v insolvenci nebo od Golf hotelu Morris
|
Tweet |
Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o poskytnutí ubytování je spotřebitel a přímo poskytovatel ubytování a služeb, tedy hotel, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Poskytovatel služeb si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zprostředkovatel neplní své povinnosti, je riziko podnikání - poskytovatel služeb si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Objednané a zaplacené služby by měly být spotřebiteli poskytnuty hotelem, který může následně svoji pohledávku vůči slevovému portálu přihlásit do případného insolvenčního řízení.
Více informací nalezne spotřebitel o problematice slevových portálů v článku na webových stránkách https://www.dtest.cz/clanek-5106/pravo-nakupy-na-slevovych-portalech
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má tedy možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.