Společnost


Geis CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:258
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13915Jednání při ne/předání zásilky - notebook Thinkpad Lenovo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2016, před 8 lety

Veronika Stuchlíková

Znění stížnosti

Dobrý den,
reklamovala jsem v záruční době svůj notebook Lenovo, který byl opakovaně nefunkční, přes servis této společnosti.
11.11.2016 se u mě v práci zastavil kurýr a notebook si odvezl. Na balíček jsem uvedla své jméno, telefon a adresu do práce, kde jsem cca celý den, aby bylo jasné, kam chci opravený notebook doručit. Koncem listopadu jsem volala na linku Lenovo Services, kdy bude hotový můj notebook. Bylo mi řečeno, že byl doručen před týdnem do budovy, kde pracuji a že ho převzala kolegyně v 1.patře. Zavolala jsem jí a ona mi sdělila, že opravdu toho dne se (ale v přízemí budovy) objevil kurýr s notebookem, sám si dal na předávací protokol razítko, což vidělo několik zaměstnanců banky a hledal osobu, která mu dá podpis a notebook převezme (jde o 6 patrovou budovu, kde jsou 4 podlaží obsazeny bankou ČSOB). Na zásilce nebylo uvedeno jméno ani telefon, jen adresa Na Poříčí 24. Nikdo z kolegů netušil o co jde a proto zásilku nepřevzal. Kolegyně Tesková z 1.patra si objednala doručení tiskopisů, které jí tentýž den přinesl kurýr od stejné společnosti, ale k podpisu jí dal místo jednoho řádku s čárovým kódem na její jméno i další čárový kód s číslem zásilky mého notebooku. Kolegyně si bohužel nevšimla, že dává razítko a podpis ke dvěma zásilkám a převzala svou, kterou si objednala, druhou jí už nikdo nenabízel. Od té doby se táhne komunikace mezi mnou, OCC Lenovo Services a kurýrní službou GEIS. Ta argumentuje tím, že má doklad, že zásilka byla doručena a nehodlá situaci dál řešit, OCC Lenovo Services s kurýrní služnou zkoušelo komunikovat - bezvýsledně - a tedy ukončilo celou anabázi tím, že řešení je ukončeno, protože zásilka byla předána. Podotýkám, že celý prosinec komunikuji emailem i telefonicky s GEISem i se servisem Lenovo a nepovedlo se mi čehokoli domoci. Požadovali jsme konfrontaci s kurýrem, požadovala jsem zdůvodnění, kde se vzalo jméno kolegyně na předávacím papíru k mému notebooku, kam se poděl papír, na který si dal předtím kurýr razítko, požadovala jsem vysvětlení, proč kurýr nedoručil mou zásilku mně osobně do ruky, nebylo mou chybou, že byla zkráceně napsaná adresa. Nemám notebook a ani servis ani kurýrní služba už to nehodná řešit.Mohu doložit elektronickou komunikaci s OCC Lenovo Services, tak s GEIS s.r.o.


Produkt

Nepředání zásilky Lenovo Thingpad (číslo zásilky 02092650785)


Požadované řešení

Rozumím tomu, že pro GEIS je jednoduchým řešením doložit podepsaný předávací papírek se jménem kolegyně, která omylem podepsala převzetí u dvou řádek(čárových kódů)nad sebou, místo u jedné a že kurýr tvrdí, že zásilku předal. Kolegyně je samozřejmě nešťastná, že to přehlédla.Nicméně nebylo nám doloženo, jak se dostalo jméno kolegyně k mé zásilce, nebyla umožněna konfrontace kurýra, nebylo vysvětleno, jak naložil kurýr s orazítkovaným prvním papírem, kdy se zásilku snažil doručit, pokud šlo o stejného kurýra.
Požadujeme součinnost s touto společností, která pouze oznámila, že vše prošetřila, kurýr odmítá, že by notebook nepředal a má doklad a tím to pro ně končí. Mám zato,že pokud neměl na zásilce jméno, neměl balík doručovat. Zároveň je na vině i odesilatel zásilky, Lenovo servis, který zřejmě uvedl neúplnou adresu a neuvedl ani telefon - většinou u těchto služeb chodí sms s upozorněním, že je balík na cestě a kdy bude doručený. Ideálním výsledkem pro mě je dohledání mého notebooku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2016 06:57, před 8 lety

Všeobecné obchodní podmínky společnosti Geis Parcel CZ s. r. o. (dále jen VOP) v čl. 4. upravují podmínky pro převzetí zásilek k přepravě. Dle čl. 4 VOP je příkazce (odesílatel) povinen každý dílčí nákladový kus zásilky opatřit přesnou adresou odesílatele a příjemce (adresou pro fyzické doručení - ne např. P. O. Box nebo fakturační adresou, kde příjemce fyzicky nesídlí nebo nepřijímá zásilky) včetně správného PSČ - případně doplněnou o jméno kontaktní osoby a její telefon - uvedenou vždy na největší straně zásilky. Opatřit - je-li příjemcem zásilky fyzická osoba (režim B2C) - nejen přesnou adresou příjemce, ale zároveň vždy také funkčním telefonickým kontaktem na tuto fyzickou osobu.

V čl. 5. o doručení zásilky a její převzetí příjemcem je stanoveno, že místem doručení zásilky se rozumí místo, které je jako místo doručení určeno pro konkrétní zasílatelem nabízenou službu. Není-li místo doručení zásilky určeno jinak, pak se jím rozumí místo (adresa), kde je zásilka od zasílatelem pověřeného dopravce fyzicky převzata příjemcem. Převzetí zásilky od zasílatele (jím pověřeného dopravce), je příjemce povinen potvrdit do dokladu zasílatele (zejm. Doručovacího listu), který mu za tímto účelem bude předložen řidičem. Na tomto potvrzení příjemce uvede hůlkovým písmem své příjmení a svůj vlastnoruční podpis, ke kterému případně připojí otisk firemního razítka (pokud s ním disponuje).U režimu B2C může být zásilka doručena i tak, že může být předána osobě starší 18 let zdržující se v době doručení na udané adrese doručení zásilky, přičemž tato osoba je povinna mimo splnění povinností příjemce zásilky (viz odst. výše) uvést do Doručovacího listu i svůj vztah k osobě příjemce zásilky (např. syn, manžel apod.). Obdobným způsobem mohou být doručovány i zásilky COD (viz bod 7). Příjemce zásilky není oprávněn požadovat přeposlání (doslání) již doručované zásilky na jinou adresu (jinému příjemci ani sobě samému na jiné místo doručení). Zasílatel nenese žádnou odpovědnost za případné újmy způsobené příkazci, příjemci nebo dalším osobám, které by snad vznikly v důsledku výše uvedených způsobů doručení. Zasílatel akceptuje změnu dispozic týkající se doručení zásilky (včetně jejího přeposlání) výhradně od příkazce, a to pouze písemně (emailem). Příkazce je povinen uhradit zasílateli náklady spojené se změnou dispozic.

Pokud kurýr společnosti vydal zásilku osobě, aniž byly splněny podmínky čl. 5 o doručení zásilky, je za ztrátu této zásilky odpovědný zasílatel (dle § 2944 občanského zákoníku). Zasilatel by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.

Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Žádost o náhradu škody doporučujeme zaslat společnosti písemně z důvodu průkaznosti v případě soudního sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 17:52, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.