Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
19.11.2016 jsem objednala zboží za 1.908,-Kč a objednávku ihned zaplatila. Přišlo potvrzení o platbě.Týden se nic nedělo, tak jsem se snažila dovolat na zákaznickou linku - nikdo nebral. Napsala jsem tedy email na zákaznický servis. 2.12.2016 přišla odpověď s informací, že mají problém s IT systémem a jako nejrychlejší vidí, abych objednávku stornovala. To jsem udělala, přišlo mi, že objednávka byla stornována a peníze mi vrátí. Dnes je 21.12. a peníze nemám.
Na mou opakovanou urgenci vrácení peněz už nikdo nereagoval.
Před týdnem jsem psala na zákaznickou linku do Německa - také nikdo nereagoval.
LEGO® City - Flughafen - Číslo výrobku: A186452; LEGO® City - Mobilní policejní stanice-Číslo výrobku: A093154
8.12.2016 bylo ze strany e-shopu potvrzeno storno objednávku a vrácení peněz. Po 14 dnech stále peníze nemám.
|
Tweet |
Pokud se společnost zavázala k vrácení peněžních prostředků, je povinna tak učinit. Nevrátí-li společnost peněžní prostředky bezprostředně poté, co ji k tomu spotřebitel vyzval, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt z Německa, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.