Společnost


ČEZ Prodej, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13918Nevrácení přeplatku 9750,- za dodávku elektřiny

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 hodin 14 minut

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2016, před 8 lety

Jiří Kadeřávek

Znění stížnosti

Jmenuji se Jiří Kadeřávek. Dne 8.6.2016 mně zemřela sestra Jana Tichá. Byl jsem jejím jediným dědicem, zdědil jsem i její byt, do kterého dodává elektřinu firma ČEZ.Dne 7.10.16 jsem předal čezu v Hradci Králové potřebné dokumenty a uzavřel jsem s čezem smlouvu o dodávce elektřiny do tohoto zděděného bytu. Sám jsem též zákazníkem čezu.Měl jsem následně dostat od čezu dopis, ve kterém mi bude stanovena výše zálohy.Žádný dopis jsem však nedostal.
V listopadu 2016 vystavil čez fakturu na Janu Tichou, ale neposlal ji mně, ale na adresu zemřelé.Faktura uvádí přeplatek 9750,-Kč s tím, že 4000,-použije na úhradu záloh na další období a 5750,-pošle na adresu Jany Tiché poštovní poukázkou. Tu však pošta 50009 čezu vrátila dne 25.11. 2016.
5.12.2016 jsem šel na čez Hradec Králové, ale nedosáhl jsem žádného výsledku, že mám dále čekat.Příslušná úřednice mě však požádala, abych znovu uzavřel smlouvu o dodávce elektřiny do zděděného bytu. Z toho jsem pochopil, že ztratili data ze smlouvy v říjnu 2016.


Požadované řešení

Vrátit přeplatek 5750,-poštovní poukázkou na adresu Jiří Kadeřávek a uvedené 4000,- převést na účet u čezu Jiří Kadeřávek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2016 04:56, před 8 lety

V případě přeplatku, který by vznikl až po smrti zákazníka, je nutné, aby žadatel doložil, že v daném období platil zálohy on, tzn. doklady, ze kterých je jednoznačně zřejmé, že platbu provedl žadatel o vyplacení přeplatku – například výpis z účtu nebo doklad SIPO. Anebo by bylo možné vyplnit čestné prohlášení, že je oprávněn k vyzvednutí přeplatku a zároveň zodpovídá za dluhy.

Pokud by však zemřelému vznikl na energiích přeplatek ještě za jeho života, bylo by možné požadovat po pozůstalých usnesení o dědickém řízení, případně doklad o jejich zařazení do dědického řízení anebo opět vyplnění čestného prohlášení.

V případě, že dojde k úmrtí zákazníka, je však nutné vždy provést narovnání smluvních vztahů.

Společnost ČEZ Prodej, s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Dle obecného vyjádření společnosti mají zákazníci právo řešit svoje reklamace a stížnosti přímým uplatněním na svého dodavatele, a dále mohou využít Ombudsmana ČEZ společnosti ČEZ, a.s.

V případě potřeby další konzultace se stěžovatel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009

Spotřebitel by mohl rovněž zvážit kontaktování Energetického regulačního úřadu, jemuž lze podat podnět i v případě problémů s připojením, nepřiměřených či nedodržovaných smluvních podmínek dodávek, užívání nekalých obchodních praktik apod. Úřad je zároveň v určitých případech oprávněn rozhodovat spory mezi zákazníky a dodavateli. Lze tak učinit písemně na adresu jeho sídla anebo elektronicky na podatelna@eru.cz. V podnětu je třeba označit sebe jakožto osobu dotčenou jednáním dodavatele, označit dodavatele porušujícího smluvní ustanovení či ustanovení obecně závazných předpisů, vylíčit tvrzené protiprávní jednání tohoto dodavatele a přiložit či navrhnout případné důkazy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.