Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#13919Nedoručený balík do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2016, před 8 lety

Monika Paclíková

Znění stížnosti

Dne 20.12.2016 mi přišla SMS, že mi bude mezi 13.00 a 19.00 hodin doručen balík. Vzala jsem si dovolenou, abych ho neprošvihla. Navíc doma jsme byli 3 osoby a pes, který štěká, jakmile někdo zazvoní. Nikdo u nás od pošty nebyl. Navíc výzvu háže do schránky až druhý nebo třetí den pěší poštovní doručovatelka. Proč ne přímo ten den doručovatel balíku? Není to poprvé, už se nám to stalo několikrát. Nechápu, proč posílají SMS, když nemají v plánu vůbec balík přivést. Ušetřila bych dovolenou. Dnes jsem vyplnila formulář na prodloužení uložení, pokud mi zásilku prodlouží, podám formulář na opětovné doručení.


Produkt

Balík do ruky, podací číslo DR3746749613M, podací pošta 32700, zásilka je uložena na České poště, Rokycanova 35, 61500 Brno 15.


Požadované řešení

Požaduji doručit Balík do ruky, tak jak název napovídá. Může být doručen po novém roce, ale v uvedený den a čas, který přijde v SMS. Klidně budu celou tu dobu hlídkovat u dveří.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2016 04:48, před 8 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.