Společnost


Česká pošta, s.p.

Počet nahlášených stížností:3256
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 31 stížnostech.

#13929Nedoručení balíku do ruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

22 hodin 38 minut

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2016, před 8 lety

Martin Šnajdr

Znění stížnosti

Dobrý den, i když si člověk připlatí za balík "do ruky", tak musí na poštu. Mě domů nikdy nepřijde balík, i když na něj pokaždé čekám. Již delší dobu ani nechci zasílat balík do ruky, protože ten stejně nepřijde, a člověk vlastně ještě ušetří. Dnes mi měl být doručen balík, a nemám ani lísteček ve schránce. Balík samozdřejmě najdu večer na poště. Je divné, že už to tak praktikují několik let, a nic s tím nedělají. Dnes si poštou (když to jde) nenechávám nic posílat. Např. zásilkovna stojí s dobírkou max 90,- a mám záruku, že to tu bude druhý den. DPD je sice dražší, ale spolehlivé. PPL je už to samé jako pošta. Nejlepší by bylo, vyzvat lidi, aby přestaly posílat balíky přes poštu. Pak se možná česká pošta nad sebou zamyslí.


Produkt

služba "balík do ruky"


Požadované řešení

Řešení? Asi víc pracovníků, česká pošta se vymlouvá na to, že nemají dostatek pracovních sil, proto zásilky nedoručují. Ale popravdě, kdo by tam chtěl dělat za ty drobný?


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2016 14:06, před 8 lety

Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.

Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.

Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.

Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.