Společnost


MAKA THERM CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13931Spor o uplatnění práva na odstoupení od kupní smlouvy uzavřené na dálku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2016, před 8 lety

Lukáš Trnka

Znění stížnosti

S výše zmíněným prodejcem jsem uzavřel kupní smlouvu na skleněné dveře ke sprchovému koutu. Veškerá komunikace probíhala skrze emaily a zboží bylo doručeno 14. 12. 2016, kdy jsem ho převzal. Tentýž den jsem prodejce kontaktoval s dotazem, zda je možné věc vrátit vzhledem k nevyhovující velikosti. To prodejce odmítl s odkazem na to, že se jedná o náhradní díl, který nebyl vystaven v eshopu www.koupelny-cz.cz - skrz který jsem prodejce původně kontaktoval.

Zakládám tuto stížnost ještě před pokusem vrátit objednané zboží, jelikož prodejce avizoval, že si zásilku nepřevezme. Doufám tedy, že povede k vyřešení sporu bez zbytečných komplikací.

Prodejce jsem poprvé oslovil 16. 11. 2016 - během dvou týdnů jsme skrze emaily upřesnili detaily a dohodli se na ceně. 9. 12. 2016 mi byla vystavena faktura a zásilka byla odeslána. Doručena byla 14. 12. 2016.
Zjistil jsem, že jsem objednal dveře špatné výšky. Oslovil jsem tedy prodejce, zda je možné zboží vrátit.

Prodejce reagoval tak, že šlo o objednávku náhradního dílu a proto není možné ho vrátit a později upřesnil, že z obchodních podmínek bych mohl vycházet pouze v případě, že by zboží bylo publikované v eshopu, což v tomto případě nebylo.

Dne 22. 12. 2016 jsem prodejci oznámil odstoupení od kupní smlouvy emailem - s přiloženou fakturou a dodacím listem. Stejné dokumenty jsem zaslal ten den také poštou na adresu, kde společnost sídlí. Oznámil jsem, že následně v samostatné zásilce zašlu na stejnou adresu také vracené zboží.
Stejný den prodejce reagoval s tím, že zboží vracet nemám, jelikož ho nepřevezmou.


Produkt

ND zabalené sklo dveře Hamar čtvrtkruh 80 a 90 x195, číslo GSMB98306, cena 1215 Kč vč. DPH


Požadované řešení

Chci využít svého práva na vrácení zboží v zákonné lhůtě 14 dní a vrácení peněz za zakoupené zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2016 14:48, před 8 lety

Pokud se spotřebitel rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené za použití prostředků umožňující komunikaci na dálku (do této kategorie spadá rovněž veřejná komunikační síť jako je internet, popřípadě i elektronická pošta), může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží vyzkoušet ani reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně. Spotřebitel pak může využít tohoto práva, aniž by musel své rozhodnutí jakkoliv prodávajícímu zdůvodňovat.

Výjimky, kdy není možné tohoto práva využít, jsou uvedeny v § 1837 a 1840 občanského zákoníku. Spotřebitel například nemůže odstoupit od smlouvy, na základě které bylo dodáno zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele a pro jeho osobu. Z popisu stížnosti však nevyplývá, že by nebylo možné od smlouvy odstoupit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2017 17:25, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.