Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#13932Záchrana dat vadného disku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 7 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2016, před 8 lety

Martin Beníšek

Znění stížnosti

Na základě porady s vaší D-test poradnou jsem chtěl po prodejci náhradu za záchranu dat, kterou mi musí provést specializovaná firma. V Alze řeší vadu zálohovacího disku pouze jeho výměnou. O data prý přijdu. Není to jejich starost.
Konkrétně mi odpověděli toto:
Citace odpovědi:

Vážený pane Beníšku,

vzniklá situace mě velice mrzí. Případ jsem pro Vás ověřila na našem reklamačním oddělení a podařilo se mi získat další informace.

Je mi to velmi líto, Vaší žádosti bohužel vyhovět nemůžeme. V reklamačním řádu viz. https://www.alza.cz/article/13.htm (6. Záloha dat), stojí : ,,Zařízení pro ukládání dat jsou zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem s náhodným charakterem výskytu poruch. Alza upozorňuje tímto kupujícího na uvedenou skutečnost a doporučuje provádět systematické zálohování uživatelských dat na vhodná zařízení (např. DVD, Cloud). Záruka za zboží však tímto upozorněním není omezena."

Pokud by se cokoliv vyskytlo nebo jste měl jakýkoliv jiný dotaz či přání, neváhejte se na mě obrátit, ráda pro Vás vše potřebné zajistím.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný zbytek dne.


Produkt

WD My Cloud 3TB Storage - externí zálohovací disk


Požadované řešení

Náhrada škody za záchranu dat z vadného disku.

Cena specializované firmy je 9.600,- + DPH.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.12.2016 15:06, před 8 lety

Podle § 1814 písm. a) občanského zákoníku se ve spotřebitelských smlouvách zakazují ujednání, která vylučují nebo omezují spotřebitelova práva z vadného plnění nebo na náhradu újmy. Společnost ustanovením reklamačního řádu tedy nemůže omezit spotřebitelovo právo na náhradu újmy. K takovému ustanovení reklamačního řádu by se nepřihlíželo.

Pokud prodávající dodá vadnou věc, jedná se o porušení smluvní povinnosti. Kdo poruší svou smluvní povinnost, nahradí škodu z toho vzniklou. Prokáže-li spotřebitel, že mu porušením smlouvy ze strany společnosti vznikla škoda, může žádat náhradu této škody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2017 18:37, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.