Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 9.12.2016 jsem reklamoval u společnosti Alza.cz, a.s. Mobilní telefon LG G3, u nějž se mi mimo jiné podruhé objevila stejná vada (Nefunkční jack). Pracovník, který zboží do reklamace přijímal, se mě dotázal, zda-li chci zboží vyměnit nebo vrátit peníze, zvolil jsem vrácení peněz, což je zaznamenáno v protokolu. Dnes, tj. 23.12.2016 mi přišlo od společnosti alza.cz, a.s. vyjádření, že reklamace je k vyzvednutí a jako způsob vyřízení byla zvolena oprava, tzn. způsob vyřízení, který je odlišný od nabízeného, resp. odsouhlaseného způsobu vyřízení.
Mobilní telefon LG G3
Požadovaný způsob vyřešení reklamace (již podruhé stejná reklamovaná vada) je vrácení peněz, což mi bylo také pracovníkem alza.cz, a.s nabídnuto, leč zůstalo nezrealizováno.
|
Tweet |
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Odstoupit od smlouvy je možné také, pokud spotřebitel nemůže věc řádně využívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3388/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-z-duvodu-opakovani-vady-ci-pro-vetsi-pocet-vad).
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Není přitom podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.