Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Při placení dětských šatiček, jsem si špatně zapamatovala cenu, než byla uvedena na zboží, protože jsme zkoušeli více modelů. U pokladny mě pokladní požádala o zaplacení vyšší hodnoty. Ačkoliv jsem znejistila, zboží jsem zaplatila. Asi za 1 minutu jsem slečnu požádala o storno nákupu a vrácení zboží, protože jsem tuto cenu akceptovat nechtěla. Asi po půl hodinovém vysvětlování a dohadování obou stran jsem odešla s nepořízenou. Šlo o vietnamské prodejce a ačkoli podnikají v českém státě, nedodržují, dle mého názoru, naše zákony. Mám dojem, že ze zákona mám nárok na vrácení zboží a peněz za ně. Zvláště, když jsem ještě neodešla z obchodu a od pokladny.
Prodejce mi měl vyjít vstříc a peníze vrátit. Svým chováním mě jen ujistil, že nejde o seriozního prodejce.
|
Tweet |
Dle § 614 občanského zákoníku dochází při samoobslužném prodeji k přechodu vlastnického práva, tedy i k uzavření kupní smlouvy, zaplacením kupní ceny za vybrané zboží. V případě, že byla na zboží uvedená jiná cena, bylo by možné žádat rozdíl při vrácení peněz. V případě, že na zboží cena uvedena nebyla, tak zákon prodejci neukládá, aby vrátil celou uhrazenou částku, jejíž výše byla akceptována zaplacením.