Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,na seznamce žhavérande.cz.
Jsem se zaregistroval 4.12.2016 a zaplatil VIP členství.
Pak jsem se na Vašich stránkách ve stížnostech dočetl co je
společnost DATEYARD zač.
Výpověď svého VIP členství jsem zaslal 15.12.2016 e-mailem na contact@dateyard.com.
Napsali mi,že vyřízení může trvat několik dní.
Na mé další e-maily už společnost nereaguje.
Ukončení VIP členství a zabránění následných plateb.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy ve stanovené lhůtě zaslal prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (faxem či formou uváděné emailové adresy), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Výpověď smlouvy by se měla řídit ustanoveními v obchodních podmínkách. Ustanovení § 6 odst. 3 obchodních podmínek však považujeme za nepřiměřené ujednání, které zkracuje práva spotřebitele, podle § 1815 občanského zákoníku. Takováto ujednání jsou zakázaná a nemělo by se k takovýmto ujednáním přihlížet. Jestliže § 6 odst. 3 obchodních podmínek stanovuje povinnost vypovědět smlouvu pouze prostřednictvím faxu, pak se domníváme, že jde právě o nepřiměřené ujednání. Za nepřiměřené považujeme ujednání proto, že společnost má e-mailovou adresu i poštovní doručovací adresu, které je možné podle obchodních podmínek využít pro odstoupení od smlouvy, ale ne pro výpověď smlouvy, a právě proto jej považujeme za nepřiměřené.
Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nefunkční email, fax, nepřebírá poštu), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen (nemohla by tedy ani vymáhat peněžité plnění).
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel zažádat svoji bankovní společnost o blokaci platební karty, kterou použil pro zaplacení VIP členství. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.