Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
již po druhé jsem měla ve schránce oznámení, o tom, že mi pošta nemohla doručit zásilku a to i přes to, že jsem byla celý den doma.Obrátila jsem se na jejich e-mailovou adresu ceskaposta@cpost.cz se stížností, že bych chtěla balík doručit, protože jsem v uvedený den byla doma. Na mail nikdo nereagoval.na call centru mi bylo sděleno, že si musím na poště požádat o opětovné doručení, případně si tam zajít.Zaplatila jsem sice balík do ruky,ale nakonec jsem si jej pro jistotu na poště vyzvedla.
Druhý případ se stal den před štědrým dnem, kdy jsem se na poště byla ptát, zda nemám u nich zásilku a bylo mi řečeno že ne.25.odpoledne jsem objevila ve schránce výzvu,ze dne 22.12.jsem nebyla zastižena a zásilku mám připravenou na poště.Když pominu to, že 22.byl někdo z rodiny celý den doma a nikdo se u nás opravdu doručit nepokoušel, vadí mi neskutečná lež a lenost české pošty, která raději dá do schránky výzvu aniž by poskytla zaplacené služby.Díky tomu, jsem přišla o několik dárků pro rodinu.Nehledě k tomu, že 22.12. výzva ve schránce rozhodně nebyla a nebyla tam ani 23.12.
Doručovatel Š. M., 22.12.2016,Doporučená zásilka č. RR576516950CZ
Prověřit kde došlo k pochybení a vrácení poštovného za nedodání zásilky viz níže.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitelka výzvu ve schránce, ačkoli byla po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitelka by neměla odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitelka do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman