Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
zhruba před čtyřmi měsíci jsem si zřídil na webových stránkách jenjednanoc.cz od společnosti Dateyard, AG - účet. Zaplatil si pomocí kreditní karty členství na 3 měsíce. Přičemž jsem netušil, že je automaticky prodlužováno. Nicméně jsem po pár dnech účet na stránkách bez problémů zrušil. Nyní se nemůžu ani přihlásit, jelikož účet neexistuje. Nevlastním již ani onu kreditní kartu, kterou jsem platil.
Přesto mi nedávno přišla na e-mail upomínka s uhrazením částky pro Prémiové členství a že mi pak odblokují VIP účet...jinak to předají inkasní společnosti.
Považuji za nesmysl platit za účet který neexistuje, za nevyužívání služeb. Naštěstí nebyly při registraci uváděny žádné osobní údaje. Mám se obávat strhávání nějakých částek z účtu či tuto situaci nějak řešit?
Děkuji za případnou odpověď.
S pozdravem Štěpán
Vyvarovat se vymáhání peněz
|
Tweet |
Podmínky užití společnosti Dateyard, AG upravují ukončení smluvního vztahu následujícím způsobem:
"§ 6 Trvání smlouvy a výpovědní lhůta / odhlášení
(1) Uživatel bezplatné služby není vázán pevnou dobou. Ze systému se může kdykoli odhlásit tím, že vymaže svůj profil.
(2) Uživatel placené služby je oprávněn vypovědět smlouvu ve lhůtě 14 dnů před uplynutím doby členství. Pokud smlouvu nevypoví v řádné lhůtě, prodlužuje se v souladu s předchozím zvoleným balíčkem uživatele.
(3) Výpověď smlouvy je účinná pouze tehdy, je-li zasláno výslovné písemné prohlášení na číslo faxu +41 (0) 41 508 70 64. Pro jednoznačné přiřazení a na ochranu před zneužitím je v každém případě bezpodmínečně nutné, aby zákazník ve výpovědním dopisu uvedl čitelně (TISKACÍM PÍSMEM) nejméně své plné jméno, jméno komunikační platformy, kterou používá, užívanou e-mailovou adresu a své uživatelské jméno. Pro zjednodušení existuje formulář pro výpověď zde, který je možné si vytisknout.
(4) Jestliže uživatel uzavřel smlouvu s dobou platnosti kratší než 30 dnů, je odlišně od ustanovení uvedených v odstavci 2 oprávněn smlouvu vypovědět kdykoli."
Společnost tedy při ukončování smluvního vztahu rozlišuje mezi placeným a bezplatným členstvím. V případě ukončení placeného členství ze strany spotřebitele je nutné zaslat společnosti písemnou výpověď prostřednictvím faxu. Tento požadavek však považujeme za nepřiměřený, ke kterému se ve smlouvách uzavřených se spotřebitelem nepřihlíží. Pokud společnost v jednom případě umožňuje ukončit smluvní vztah jednoduše smazáním profilu, je požadavek na zaslání písemné výpovědi nepřiměřený (nehledě k tomu, že spotřebitel smazáním profilu dává jasně najevo, že službu již nehodlá dále využívat).
Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti. Pokud tedy společnost záměrně znemožňuje vypovězení smlouvy (nefunkční email, fax, nepřebírá poštu), nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen (nemohla by tedy ani vymáhat peněžité plnění). Spotřebitel tedy není povinen nic společnosti platit.
Provozovatel seznamovacího portálu nemůže záměrně nedostatečně, mylně, klamavě informovat o podmínkách poskytování služeb. V takovém případě mu může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.