Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V říjnu roku 2015 koupil jsem v obchodě britského oblečení značky NEXT nový batoh, který se následně začal velmi rychle opotřebovávat. Za půl roku, v červnu 2016 jsem si rozhodl batoh reklamovat. Šel jsem do OC Pankrác, ve kterém se nachází výše uvedený obchod značky NEXT a nahlásil jsem reklamaci. Bylo mi odpovězeno, že musím mít účtenku, jinak paní prodavačka moji reklamaci nemůže přijmout. Věděl jsem, že ze zákona nemám povinnost mít účtenku ani originální obal, ale musím ten nákup v příslušném obchodě nějakým způsobem prokázat, proto jsem měl připravený výpis z účtu, ve kterém byla uvedená transakce nákupu. Paní prodavačka ani nevěděla jak se dělá taková reklamace a proto zavolala manažerku prodejny. Pak po druhém vysvětlení situace s účtenkou paní manažerka našla uvnitř batohu štítek úplně jiné značky a začala mi tvrdit, že se to vůbec nemůže prodávat na prodejnách NEXT.
Musel jsem ji nechat batoh na pár dni aby mohla najít tento model v jejích vnitřním systému pro následnou reklamaci a bylo mi řečeno, že se ozvou do dvou dni. Určitě se mi nikdo neozval a musel jsem tam jít znovu. Paní manažerka mi odpověděla, že tento model v jejich systému má, a že může konečně zaregistrovat reklamaci, ve které jsem nechal svoje číslo a emailovou adresu.
Za 30 dnů se mi znovu nikdo neozval a telefonicky mi říkali, že neposkytují informaci o stavu reklamace. Tak jsem znovu šel tam a zjistil jsem, že reklamace byla vyřízená ve 30 denní lhůtě ale nikdo mi nezavolal. Paní manažerka mi začala tvrdit, že v souladu s interními předpisy mi můžou peníze vrátit jenom ve formě refundační karty. Odmítla mi to napsat v reklamačním listu ale napsala poznámku: "Reklamace vyřízena bez účtenky, proto pouze refundační karta". Říkala, že pokud nesouhlasím, můžu se obrátit na právníka, což bude stát víc než suma, o kterou se jedná. Vyděsilo mě to a proto jsem nechal na několik měsíců tuhle věc stranou.
Mám pocit, že na peníze stále mám nárok. Můžete mi, prosím, poradit, co by se dalo udělat aby peníze mi byly vráceny?
Děkuju moc.
Chtěl bych si vrátit peníze.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel prokázal, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího a prodávající reklamaci přijal, je prodávající také povinen postupovat při vyřizování reklamace v souladu se zákonem.
Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné (zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu). Není-li to možné, může spotřebitel odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.
Uznal-li prodávající reklamaci jako oprávněnou a přistoupil na návrh spotřebitele, který požadoval jako způsob vyřízení reklamace odstoupení od kupní smlouvy, je prodávající povinen svému závazku dostát. Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva ruší od počátku, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud by vrátil peněžní prostředky pouze na "refundační kartu", jenž je možné využít pouze tak, že spotřebitel zakoupí jiné zboží u prodávajícího (peněžní prostředky z této karty není možné vyplatit), jedná se o omezení práv z vadného plnění, ke kterému se ve smlouvách uzavíraných se spotřebitelem nepřihlíží. Spotřebitel by proto měl trvat na vrácení peněžních prostředků.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.