Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
8.12.2016 jsem učinil objednávku 2 produktů u popron.cz, objednávka v pořádku potvrzena. 20.12. jsem si zboží vyzvedl na výdejním místě. Zjistil jsem, že bylo zasláno jiné, než objednané zboží. Telef. jsem kontaktoval eshop. Žádal jsem zaslání správného produktu do Vánoc.Z tel. rozhovoru vyplynulo, že obj. produkt už v době objednávky nebyl skladem - záměrně byl zaslán jiný. Nejenže eshop přiznal tento podvod, nýbrž odmítl jakoukoliv nápravu vyjma vrácení peněz. Eshop zvolil zcela nevhodný přístup,kdy odmítl jakoukoliv možnou nápravu tohoto pochybení. Jednalo se o dárek k Vánocům. Eshop jasně ukázal,jak si neváží zákazníků.Ačkoliv připouštím, že mi eshop nabídl vrácení peněz, nelíbí se mi, že v klidu podvádí své zákazníky, kteří před Vánocemi již nemají možnost včas obstarat požadovaný produkt a není motivován žádnou hrozbou potrestání za toto protispotřebitelské jednání.Závěrem podotýkám,že výdejní místo eshopu bylo dne 27.12.uzavřeno,aniž by tato informace byla zveřejněna na webu.
finanční kompenzace + písemná omluva na email, který má eshop k dispozici
|
Tweet |
Bylo-li zasláno jiné zboží, než které si spotřebitel objednal, jedná se o vadu, kterou je vhodné u prodávajícího reklamovat. Spotřebitel v takovém případě může žádat dodání nové bezvadné věci nebo přiměřenou slevu. Není-li v silách prodávajícího dodat zboží, které bylo objednáno, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků.
Pokud prodávající neměl v úmyslu slibované zboží vůbec dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila zákaz stanovený zákonem na ochranu spotřebitele, může podat podnět krajskému živnostenskému úřadu.
Vábivou reklamou se rozumí situace, kdy prodávající nabízí ke koupi výrobky nebo služby za určitou cenu, aniž by zveřejnil důvody, na jejichž základě se může domnívat, že nebude sám nebo prostřednictvím jiného podnikatele schopen zajistit dodávku uvedených nebo rovnocenných výrobků nebo služeb za cenu platnou pro dané období a v přiměřeném množství vzhledem k povaze výrobku nebo služby, rozsahu reklamy a nabízené ceny.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.