Společnost


Aleš Rangl

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#13976Nedodání zboží a laxní přístup prodejce k řešení situace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
27.12.2016, před 8 lety

Dana Hor

Znění stížnosti

Ráda bych zde zveřejnila svou zkušenost s panem Alešem Ranglem, provozovatelem e-shopu www.penezenky-opasky.cz

7. prosince jsem přes zmíněný e-shop objednala peněženku, kterou jsem řádně zaplatila převodem na účet (potvrzení ze své banky mám k dispozici).

Zboží bylo skladem, čekala jsem tedy, že do Vánoc zásilka dorazí. Zvolila jsem si osobní odběr v Zásilkovně na Národní třídě v Praze. Později jsem zjistila, že tato pobočka je již od září uzavřena.

Týden se nic nedělo. Po telefonu mi pan Rangl sdělil, že o zásilce mi nic říct nemůže, protože je v práci (e-shop provozuje jako vedlejší činnost). Poslala jsem mu SMS s číslem objednávky, aby se mi na ni později podíval, až se z práce vrátí. Bez odpovědi.

Urgovala jsem prodejce dále (email, SMS, telefon). Dostalo se mi odpovědi, že zboží již bylo odesláno a bude na mé poště, protože balíček omylem poslali poštou. Požádala jsem o číslo podacího lístku. To mi pan Rangl neposkytl s vysvětlením, že tak staré podací lístky už má účetní, že si mám na poštu zajít a zeptat se tam. Prý zboží posílal kolem 10. prosince, tato komunikace probíhala 23. prosince. Volala jsem tentýž den na poštu, kde byli natolik ochotní, že i bez čísla hledali zásilku alespoň podle jména. Od 1. prosince na mé jméno žádnou zásilku neregistrovali.

Pan Rangl mi psal, že e-shop má sám, jinak pracuje na 3 směny a poslední dva měsíce pracuje 20 hodin denně, ať mám pochopení - tolik vysvětlení, proč neplní závazky včas. Před Vánoci je to opravdu velmi nepříjemné.

Do dnešního dne jsem od pana Rangla nedostala žádné další vyjádření, kde se zásilka nachází nebo zda mi vrátí peníze, případně jakýkoli návrh řešení. Veškerou konverzaci s ním mám uloženou a mohu doložit.


Produkt

Peněženka z buvolí kůže, cena 600 Kč, Materiál: Buffalo Nubuku - Buvolí kůže Rozměry : 13x12cm kožené peněženky Přihrádky: Papírové bankovky: 2x Drobné mince: 1x Vizitky/karty: 9x Další kapsa uvnitř: 3x / 1xzip/ Kapsa ma doklady(OP): 2x Kapsa na foto: 1x


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.12.2016 06:55, před 8 lety

Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže prodávajícího zboží nedodá, upozorní jej spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Nereaguje-li prodávající na elektronickou komunikaci, je vhodné zaslat výzvu k plnění a případně i odstoupení od smlouvy písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou (doporučujeme ponechat si kopii výzvy a odstoupení), a to z důvodu prokazatelnosti v případě soudního sporu.

Dozor nad ochranou spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, je tedy možné obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu, případně přestupku proti majetku. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.

Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že objednaný a zaplacený produkt byl ze strany prodejce opravdu na adresu spotřebitele odeslán.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2017 18:54, před 8 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.