Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 14.12. jsem se dozvěděl, že mi bylo prodlouženo automaticky na základě obchodních podmínek VIP členství na be2 seznamce a to ve formě upomínky pro nezaplacení, která mi spadla do koše. Dne 22.12. jsem obdržel poslední upomínku, o které jsem se již z doručené pošty dozvěděl. Ihned jsem se pokusil přihlásit na účet a po té jsem zjistil, že můj účet je blokován z důvodu dlužné částky. Prohledal jsem tedy e-mailovou korespondenci a nenašel jsem žádné informace o tom, že by vznikl následných obchodní vztah mezi mnou a společnosti be2. Ihned po II. upomínce jsem začal rozporovat vznik obchodního vztahu a to z důvodu, že jsem nikde nedohledal informaci o tom, že bych souhlasil s takovými obchodními podmínkami. Dále jsem rozporoval nárok na zaplacení členství dle textu, který byl uveden v sekci FAQ.
Cituji můj dotaz:
Dále je na stránce "Nejčastěji kladené dotazy\ VIP status a platba \VIP status" viz. URL http://app.be2.cz/member/index#Y29udGVudC1sb2FkJTI0L0ZBUS9wcmVtaXVtTWVtYmVyc2hpcE1lbWJlciUyNDAlMjR0YWJNeURhdGElMjR1bmRlZmluZWQ=
uveden text v následujícím znění:
Všem VIP členům nabízíme naši Záruku úspěchu. Garantujeme kontakt s minimálně 10 doporučenými potenciálními partnery. Zdarma prodlužujeme Vaše VIP členství do té doby, dokud nenavážete plnohodnotný kontakt s nejméně 10-ti uživateli be2.
Nikde jsem nedohledal, že bych navázal s 10 uživateli be2 kontakt. Pokud jsem tedy nebyl uveden v omyl, pak platí, že dokud nenavážu kontakt alespoň s 10 uživateli be2.cz, nebudete po mne požadovat žádné další finanční prostředky na základě automatického prodloužení VIP členství.
Cituji odpověď:
>V případě požadavku na uplatnění tzv. „Záruky úspěchu“ bylo potřebné (v zájmu
>řádného a včasného vyřízení daného požadavku) kontaktovat Zákaznické centrum
>be2 14 dní před vypršením hrazeného období. V našem systému neevidujeme z Vaší
>strany žádný požadavek ohladom záruky úspěchu.
>
>"Všem našim 3,6 a 12 měsíčním placeným VIP členům nabízíme garanci úspěchu, s
>kterou si můžete být jistý, že najdete lásku na našich stránkách. („záruka
>úspěchu“ se nevztahuje na akciové 1 měsíční Prémiové členství).
>Slibujeme Vám, že během trvání Vašeho VIP statusu navážete kontakt s 10
>potenciálními partnermi. Kontaktem rozumíme výměnu dvou zpráv mezi členy.
>Jestliže nenavážete kontakt s 10 doporučenými partnermi během trvání Vašeho
>VIP statusu, a kontaktujete nás 14 dní před vypovězením vypršení Vašeho
>uhrazeného období, bezplatně Vám prodloužíme Vaše Prémiové členství *. Pro
>využití „záruky úspěchu“, prosím kontaktujte náš zákaznický servis na
>[1]zakaznickyservis@be2.cz."
NA ZÁKLADĚ MÉ TEXTACE TEDY DOŠLO K OKAMŽITÉ ZMĚNĚ OBSAHU WEBU, COŽ POVAŽUJI ZA KRAJNĚ NESERIOZNÍ JEDNÁNÍ. NAVÍC JSEM V RÁMCI KOMUNIKACE NEOBDRŽEL ŽÁDNÝ PODKLAD, KTERÝ BY PROKAZOVAL, ŽE JSEM SOUHLASIL S TAKOVÝMI OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI. STANDARDNĚ NA E-SHOPECH A V JINÝCH WEBOVÝCH APLIKACÍ JSOU OBCHODNÍ PODMÍNKY K PŘEČTENÍ S TÍM, ŽE ZATŘENÍM A POTVRZENÍM VOLBY SOUHLASÍM S UVEDENÝMI OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI. ZDE POKUD SI I NYNÍ VYTVOŘÍM NOVOU REGISTRACI, NIKDE NEJSEM VÁZÁN SOUHLASIT S OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI. I POKUD PŘEJDU NA STRÁNKU PRO ZAPLACENÍ SLUŽEB, NENÍ ZDE OPĚT SERIOZNÍ INFORMACE O TOM, ŽE MI BUDE AUTOMATICKY PRODLOUŽENO VIP ČLENSTVÍ ANIŽ BYCH BYL DOPŘEDU INFORMOVÁN VIZ. NÁSLEDUJÍCÍ TEXT.
Naše Všeobecné obchodní podmínky jsou platné.
Pokud jste s našimi službami spokojení, nemusíte vůbec nic dělat. Vaše VIP členství bude obnovené automaticky. 3 měsíce VIP členství, které jste si zakoupili, bude automaticky obnovené na období 3 měsíce (2.247 Kč). Své stávající VIP členství můžete vypovědět v souladu s výpovědní lhůtou: 4 dní.
Co se stane v případě, že platbu neuhradím?
Nejdříve je potřebné jistý čas počkat v zájmu umožnění kontaktu z Vaší strany ve snaze o vyřešení vzniklých potíží. Následně jsou všechny stávající dlužné úhrady předány k řešení společnosti pro vymáhání dlužných poplatků. Tímto může být ohrozena Vaše finanční důvěryhodnost.
Již po několikáté jsem společnost žádal z výše uvedených důvodů - tedy z důvodu neprokazatelnosti souhlasu s obchodními podmínkami a z důvodu toho, že jsem byl ještě před třemi dny uváděný v omyl, aby mi bylo členství okamžitě ukončeno bez nároku na úhradu požadované částky za členství, o jehož automatickém prodloužení jsem nevěděl. Neobdržel jsem ani korektní odpovědi na mé dotazy ohledně toho, že nevím kde a kdy jsem souhlasil s takovými obchodními podmínkami a na moji námitku, že v sekci FAQ a na stránce pro úhradu členství jsou nebo byly informace, které mě uvádí v omyl ještě dnes. Na základě toho, že předpokládám, že na základě obchodních podmínek, jejichž odkaz je uveden malým písmem v patičce stránek, nemůže vzniknout obchodní vztah znovu i zde žádám o ukončení celého sporu.
|
Tweet |
Před uzavřením smlouvy je podnikatel povinen informovat spotřebitele mimo jiné o ceně služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Tento údaj je povinen podnikatel spotřebiteli sdělit vždy. Pokud byl při nabízení služeb užit klamavý údaj nebo byl údaj o ceně opomenut, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, obsahují obchodní podmínky společnosti automatickou prolongaci členství. Při sjednávání služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období. Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.
Přejeme Vám dobrý den,
v zájmu možnosti dohledání Vašeho profilu a objasnění/ řešení vzniklé situace prosím uveďte emailovou adresu, pod kterou jste svůj profil na stránce be2 registroval,
velice Vám děkujeme.
Dobrý den,
níže uvádím referenční číslo případu.
Referenční číslo: CZ-12-2016-101495795-BE2-DN
S pozdravem
Milan Matula
User ID: 2f292ed3654b9499321e5e68
Opět Vám přejeme dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s automatickým prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 13.08.2016. Prolongace je jasně uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své Prémiové členství zvolil a uhradil a také na potvrzení o realizaci úhrady.
Prémiové členství je automaticky prodloužené v případě, že klient své Prémiové členství včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před prodloužením Prémiového členství).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP be2 – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslal (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu.
Informace související se zárukou úspěchu a podmínkou kontaktovat Zákaznický servis be2 14 dní před vypršením uhrazeného období jsou řádnou součástí sekce ‚Nejčastěji kladené dotazy - Co je to záruka úspěchu‘ přímo v rámci uživatelského profilu.
Informace související s uplatňováním Všeobecných obchodních podmínek be2 viz prosím přímo v rámci VOP sekce 2, odsek 4: ‚Objednáním zpoplatněného výkonu uzavírá registrovaný zákazník poté další smluvní poměr se společností be2 oddělený od registrace (tzv. ”Prémiové členství”), pro který rovněž platí tyto Všeobecné obchodní podmínky. Zákazník bude před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách. Tento další smluvní poměr týkající se zpoplatněných služeb se uskuteční tím, že zákazník bude akceptovat platební závazek na příslušných internetových stránkách / aplikacích kliknutím na pole Potvrdit.‘.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.