Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 21.12.2016 jsem odesílala zásilku - balík do ruky / garance pošty dodání balíku do druhého dne/ s vráceným zbožím - vrácení zboží do 14 dnů. Od tohoto data je dle sledování zásilek balík bez jakéhokoli pohybu na SPU Praha 22. Odesílala jsem dotaz na českou poštu-zatím bez odezvy. Po telefonickém hovoru jsem uplatnila on-line reklamaci, vzhledem k tomu, že mám zákaznickou kartu.
Jde mi o to, pokud se zásilka najde a bude doručena pozdě, to znamená, že obchod nedostane vrácenou zásilku do 14-ti dnů - ovšem ne moji vinou, jak je to s vrácením peněz.
Jak to bude v případě, že se zásilka nenajde vůbec. Balík byl pojištěn na 5000,-Kč,
Děkuji, Kroutilová Pavlína
Zásilka DR0213566568X
Okamžité dodání balíku, aby mi mohla být vrácena platba za vrácené zboží.
|
Tweet |
Podle § 1818 občanského zákoníku se čtrnácti denní lhůta pro odstoupení od smlouvy považuje za zachovanou, pokud spotřebitelka v jejím průběhu odešle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Odstoupení od smlouvy tedy nemusí být podnikateli doručeno čtrnáctý den od převzetí zboží. Stačí, když spotřebitelka nejpozději čtrnáctý den od převzetí zboží zašle podnikateli oznámení, že od smlouvy odstupuje. Je však vhodné uchovat si všechny dokumenty prokazující, že oznámení bylo ve čtrnácti denní lhůtě skutečně odesláno.
Nebyla-li zásilka doručena, je vhodné uplatnit reklamaci. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitelka do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírného řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman