Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Podavam stiznost na operatory 02,nedavaji dostatečné informace o produktu a vyrizeni reklamace.Nikdy jsem nepodapsala smlouvu a sami si smloyvu prodluzuji.A za porušení si účtují nehoharazne penize.To jim jde.Clovwk presne nevi kdy muze ukoncit smlouvu protoze zadnou v ruce nemam a přesný datum si clovek nepamatuje
Internet
|
Tweet |
Jednou z nejpodstatnějších zásad soukromého práva je zásada "pacta sunt servanda" neboli smlouvy se mají dodržovat, která je mimo jiné zmíněna v § 3 občanského zákoníku. Závazky ze sjednaných smluv se musí splnit. Smlouva může být uzavřena i ústně, nebylo-li ujednáno jinak nebo nestanoví-li určitou formu zákon. Smlouva s operátorem může být tedy uzavřena písemně, ústně na pobočce nebo dálkově přes telefon či internet.
Smluvní strany si mohou ujednat automatické prodloužení smlouvy. V takovém případě je společnost povinna informovat spotřebitelku způsobem, který si zvolila pro zasílání vyúčtování, a to nejdříve 3 měsíce a nejpozději 1 měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy obsahující ujednání o automatickém prodloužení smlouvy, o možnosti a způsobu, jak ukončit smlouvu. Pokud by společnost tímto způsobem nepostupovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost automatického prodloužení smlouvy.
Pokud byla sjednána smlouva na dobu určitou, je smlouvu možné ze strany spotřebitelky jednostranně ukončit. V takovém případě si ale může společnost účtovat poplatek za předčasné ukončení smlouvy ve výši maximálně jedné pětiny součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy.
Pokud spotřebitelka s poplatkem nesouhlasí, měla by jej reklamovat, nejlépe prokazatelně písemně. Na vyřízení reklamace je ze zákona jeden měsíc. O výsledku reklamace musí spotřebitele operátor prokazatelně informovat. Učiní-li tak, ale reklamace bude společností zamítnuta, má možnost obrátit se námitkou na Český telekomunikační úřad do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace. Podáním reklamace ani námitky se však neoddaluje splatnost poplatku. Český telekomunikační úřad však v odůvodněných případech může na žádost spotřebitele rozhodnout, že povinnost zaplatit poplatek odkládá až do rozhodnutí o námitce. Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci ČTÚ na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda podnikatel postupoval správně, či ne.
Dobrý den,
vždy se snažíme poskytovat jasné,srozumitelné a správné informace. O vyřízení reklamace informujeme vždy nejpozději do měsíce (ze zákona), zpravidla to bývá mnohem dříve.
Smlouva může být sjednána různými způsoby, jak uvádí dTest. Automatické prodloužení smlouvy je upraveno v ceníku pro danou službu a vždy před uplynutím závazku upozorňujeme minimálně měsíc dopředu na faktuře, že bude závazek končit + v případě nastaveného automatického prodloužení smlouvy také na fakt, že se závazek automaticky prodlouží. Souhlas s automatickým prodloužením smlouvy je možné kdykoli odvolat.
Poprosím Vás ještě o dodání identifikačních údajů (telefonní číslo, na kterém je služba poskytována), abych Vám mohl odpovědět konkrétněji. Děkuji.
S přáním hezkého dne
Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.