Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 20. 10. 2016 jsem na slevovém portálu Nakupvakci zakoupil vouchery na 3 kalendáře za celkem 547,- Kč. Vouchery jsou platné do 31. ledna 2017. Kalendáře měly být dodány firmou Computer MCL Brno. Kalendáře jsem zadal k tisku 28. 12. 2016. Následující den mi od firmy Computer MCL Brno přišel tento email:
--------------------------------------------------------------
Dobrý den,
Evidujeme na Vás jednu nebo více objednávek na fotoprodukt. Váš Voucher je zakoupen u společnosti NákupVakci. Bohužel tato společnost neplní své závazky k nám. Proto jsme u zakázek s těmito Vouchery byli nuceni pozastavit výrobu. Tato situace stejně jako Vás, nás vůbec netěší. Mohu Vám nabídnout variantu, že svoje Vouchery u společnosti NákupVakci stornujete (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=7BABE0BAE7034D8BAD95BE2A764614DE). My Vám můžeme zakázku odeslat za sníženou cenu ze slevového voucheru o 20% (například v případě voucheru za 149Kč bude cena produktu 119Kč) Kontaktujte nás co nejdříve.
Pokud s naší nabídkou souhlasíte uveďte do předmětu zprávy : NAKUPVAKCI - ANO. V případě, nesouhlasu s naší nabídkou uvádějte NAKUPVAKCI - NE.
Děkujeme za pochopení.
S přátelským pozdravem Computer MCL Brno
-----------------------------------------------------------------------
Stornovat vouchery nelze. Do insolvence se přihlásit nemohu, neboť nemám vůči portálu Nakupvakci žádnou pohledávku, odeslal jsem tedy firmě MCL email s tímto zněním:
----------------------------------------------------------------------
Dobrý den,
za kalendáře jsem řádně zaplatil. Platba byla provedena v říjnu 2016, doklady mohu poslat. Proč mám tedy platit další peníze?
------------------------------------------------------------------------
Firma Computer MCL Brno od té chvíle mlčí a nekomunikuje. Zaplatil jsem tedy za zboží, zboží nebylo dodáno a navíc jsem byl vyzván, abych ho zaplatil znovu.
objednávka číslo: WRF2AYE5 a objednávka číslo: WRF2AYE0
Prosím o okamžité dodání zaplacených kalendářů.
|
Tweet |
Slevový portál "Nákup v akci" byl pouhým zprostředkovatelem pro uzavření smlouvy. Smluvními stranami smlouvy o dodání fotoknih je spotřebitel a přímo dodavatel tohoto zboží, slevový portál byl pouhým zprostředkovatelem.
Dodavatel zboží si vybral zprostředkovatelský server, a to, že zkrachuje, je riziko podnikání - dodavatel zboží si mohl svobodně zvolit formu, jakou bude oslovovat zákazníky. Pokud si zvolil slevový portál, tak přijal rizika s tím spojená. Zprostředkovatelské smlouvy upravují ustanovení § 2445 a následující zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
Poskytovatelé slev, kteří své služby nabízeli přes zkrachovalý slevový portál, nemají tudíž nárok přenést škodu a náklady na zákazníka. Spotřebitel sice uzavřel smlouvu přes třetí osobu, ale s konkrétním podnikatelem, který na webu inzeroval svou nabídku. Krachem zprostředkovatele tedy smlouvy mezi dalšími osobami nezanikají a mají být plněny, jak bylo domluveno.
Pokud spotřebitel za službu znovu zaplatil, získal poskytovatel služby majetkový prospěch bez právního důvodu. Kdo se bezdůvodně obohatí, má povinnost plnit bezprostředně po výzvě. Pokud tento závazek nesplní řádně a včas, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Je tedy vhodné poskytovatele služby vyzvat k vydání majetkového prospěchu.
Spotřebitel se skutečně nemůže zapojit do insolvenčního řízení, neboť nemá vůči slevovému portálu žádnou pohledávku, kterou by mohl přihlásit.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.