Společnost


ANTALON s.r.o.

Počet nahlášených stížností:48
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#14025Neuznaná reklamace paměťové karty - šedý dovoz, neseriózní jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.12.2016, před 8 lety

Pavel Veinert

Znění stížnosti

U firmy Antalon zakoupena paměťová karta Lexar Professional CF 128GB 1066 za cca 5600kč, neuznaná reklamace po 13 měsících a domluveno vrácení zboží na Prahu 9. Po více jak měsíci žádná informace, kde je moje karta. Komunikace 0, Jen jsem se dozvěděl, že zboží nepochází z České distribuce - varování před nákupem u této společnosti.


Produkt

Lexar Professional Compact Flash CF 128GB 1066x


Požadované řešení

Navrácení reklamovaného zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.12.2016 06:12, před 8 lety

Prodávající je povinen po vyřízení reklamace spotřebiteli věc vydat. Pokud tak neučiní, může se spotřebitel domáhat vydání věci soudní cestou a zároveň může po prodávajícím žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s tím, že nebylo možné věc po dobu, kdy byla neoprávněně zadržovaná prodávajícím, využívat.

Případ, kdy dovezené zboží nepochází od oficiálního distributora pro Českou republiku a českému spotřebiteli je prodán výrobek určený původně pro jiný než český trh není v rozporu s právními předpisy.

Obecně platí, že jakmile zboží splní nutné náležitosti pro uvedení na trh v jednom státě Evropského hospodářského prostoru (tedy země Evropské unie spolu s Norskem, Islandem a Lichtenštejnskem), nic nebrání ani jeho prodeji v České republice. Pokud by však součástí kupní smlouvy bylo ujištění, že se jedná o zboží z české distribuce a následně by se ukázalo, že tomu tak není, mohl by spotřebitel v souladu s ustanovením § 2161 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., namítat prodejci tzv. nesoulad jakosti při převzetí a odstoupit i od kupní smlouvy.

I zboží z šedého dovozu je možné reklamovat, jsou na něj poskytovány stejné záruční lhůty, jako na zboží pocházející z české distribuce. Zboží je však nutno reklamovat u prodejce, síť autorizovaných servisů není povinna takové zboží přijímat. Toto je jedno z úskalí šedého dovozu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.5.2017 19:09, před 8 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.