Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
jsem poškozeným při autonehodě, kdy viník je pojištěný u pojišťovny TRIGLAV. Do pojišťovny jsem volal a žádal následující informace, které potřebuji k opravě mého automobilu bez dalších finančních nákladů:
- termín vystavení krycího dopisu a následná úhrada (datum, kdy vám autoservis vydá opravené auto)
- jakou částku uhradí poj. při půjčení náhradního automobilu (nechci si doplácet za půjčení automobilu).
- při půjčení náhr. vozidla od triglav - kolik doplatím?
Tyto informace mi pojišťovna odmítla sdělit, na moji písemnou stížnost (25.10) nereaguje. Automobil mám bez možnosti opravy, díky postupu pojišťovny.
číslo pojistné události: A20131024020
Rád bych se dozvěděl, jestli mám úhradu opravy provést z vlastních peněz (v případě, že vystavení krycího dopisu trvá déle než u "velkých pojišťoven" - před tím mě varovali v servisu Klokočka) nebo jestli se mohu spolehnout na rychlé vystavení krycího dopisu. Také bych se rád dozvěděl maximální částku půjčovného náhradního automobilu, abych nemusel doplácet ze svého. V nehodě působím už takto jako poškozený, nyní s nemožností opravit si automobil bez dalších finančních nároků.
|
Tweet |
Dle § 9 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla platí, že plnění pojistitele je splatné do 15 dnů, jakmile pojistitel skončil šetření nutné k zjištění rozsahu jeho povinnosti plnit nebo jakmile pojistitel obdržel pravomocné rozhodnutí soudu o své povinnosti poskytnout pojistné plnění. Pojistitel je povinen provést šetření škodné události bez zbytečného odkladu. Ve lhůtě do 3 měsíců ode dne, kdy bylo oprávněnou osobou uplatněno právo na plnění z pojištění odpovědnosti, je pojistitel povinen ukončit šetření pojistné události a sdělit poškozenému výši pojistného plnění, jestliže nebyla zpochybněna povinnost pojistitele plnit z pojištění odpovědnosti a nároky poškozeného byly prokázány, nebo podat poškozenému písemné vysvětlení k těm jím uplatněným nárokům, které byly pojistitelem zamítnuty nebo u kterých bylo plnění pojistitele sníženo anebo, u kterých nebylo možno ve stanovené lhůtě ukončit šetření.
V případě, že je pojišťovna v prodlení, má spotřebitel nárok na úrok z prodlení. Sazba úroku z prodlení se stanoví ve výši diskontní sazby stanovené Českou národní bankou, platné k prvnímu dni prodlení, navýšené o 4 % ročně. Úroky z prodlení se stanovují vždy samostatně za každý započatý měsíc prodlení ve výši jedné dvanáctiny sazby úroku z prodlení, přičemž sazba úroku z prodlení se aktualizuje každý měsíc s využitím diskontní sazby České národní banky, platné k prvnímu dni daného měsíce prodlení. Úroky z prodlení odvozené na základě diskontní sazby se použijí, pokud není v pojistné smlouvě stanovena částka vyšší.
Společnost Triglav pojišťovna, a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.