Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 18. 12. 2016 jsem zakoupila pro dceru volejbalové chrániče kolen v prodejně Karlovy Vary. Dostala je k vánocům, první trénink po vánocích byl 28. 12., a po tréninku zjistila, že jsou poškozené (prodřené až na vnitřní molitanovou výztuhu) - po jednom tréninku!!! Druhý den jsme navštívily tuto prodejnu, aby poradili, co s tím. Po prohlédnutí chráničů s námi sepsali Reklamační list s tím, že reklamace je zamítnuta, že se tak na prodejně dohodli. Co s tím dále mmáme dělat? Vyhodit? Chrániče kolen stály 249,- Kč, přece nebudu kupovat na každý trénink nové!
Chrániče na kolena Dunlop sport Smash Kneepads 75202103430 249,. Kč
Prosím o vrácení peněz.
|
Tweet |
Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány nebo které se od věci dají očekávat, je věc vadná. Má-li věc vady, je vhodné uplatnit u prodávajícího reklamaci. Prodávající neodpovídá za vady, které vznikly opotřebením věci jejím obvyklým užíváním nebo pokud spotřebitelka vadu sama způsobila. Jak vada vznikla v konkrétním případě by bylo předmětem dokazování (zda se jedná o vadu, za kterou prodávající neodpovídá nebo se jedná např. o vadu materiálu, za kterou by byl prodávající odpovědný).
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.