Počet nahlášených stížností: | 1035 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
V šedesátých letech 19. stoletíbyla trať do Jižních Čech postavena cca za 2 roky. Nyní se cca 20 let opravovala. Cestoval jsem náhradními autobusy, snášel zpoždění,... a těšil jsem se, že po dobudování koridoru bude cestování radostí. Od prosince platí nový jizdní řád a přinesl mi velké zklamání. HNED PRVNÍ SPOJ, KTERÝM JSEM JEL, ČEKAL OPAKOVANÉ "na mezi", asi kvůli expresním vlakům, A MĚL ZPOŽDĚNÍ. VAGONY JSOU STARÉ, ŠPINAVÉ, WC V NEPOŘÁDKU. 30.12.2016 jsem jel v 13,37 z Prahy - Vršovic, v polovině cesty porucha trolejí, VYŠLO NAJEVO, ŽE JIŽ PŘED ODJEZDEM VLAKU BYKO ZNÁMO, ŽE PORUCHA JE, ALE NIKDO PŘI NASTUPOVÁNÍ NEVAROVAL PŘED ZPOŽDĚNÍM. DNES 2.1.2017 7,37 z Veselí nad Lužnicí - vlak přistaven pozdě pro poruchu lokomotivy - může se stát, ale rozhlas hlásil "vlak bude přistaven" a přitom již bylo jasné, že lokomotiva se opravuje a byla velká zima. Pak vlak přistaven, po 15 minutách v nevytopeném kupé se ptám průvodčího, kdy vyjedene, ŘEKL, ŽE VYJEDEME AŽ SE VYTOPÍ VAGÓNY, ABY CESTUJÍCÍM BYLO TEPLO. Opravdu výborná logika.... Nikdo neinformoval, že bychom mohli čekat v čekárně a vrátit se po vytopení vagónů, nehledě na to, že nejlepší by bylo jet, když už bylo 20 min. zpoždění.... Jsem hrubě nespokojen, očekávám okamžitou nápravu. Není přeci snad možné, že plná zátěž koridoru připravovaná 20 LET(!!!) by byla tak nepřipravena.
Žádám o rychlou odpověď a uvítal bych i přiměřené odškodné - opakovaně nutnost přeorganizování pacientů v ordinaci, cesta autem ve spěchu, zima v kupé, špína,...
S pozdravem Dr. Libor Válek
viz výše
|
Tweet |
Podle vyhlášky Ministerstva dopravy č. 175/2000 Sb. o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu je dopravce povinen v zájmu řádné péče o cestující při poskytování přepravních služeb zajistit oznamování o zpoždění spoje, a to ve vozidle a ve stanici, jsou-li vybaveny informačním zařízením pro cestující, je-li zpoždění 10 minut a více oproti jízdnímu řádu.
Cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo na vrácení jízdného v případě, že spoj, který hodlal pro přepravu použít, má z nástupní stanice cestujícího zpoždění 60 minut a více a cestující s platnou jízdenkou pro jednotlivou jízdu se proto vzdal jízdy.
Pokud z důvodů na straně dopravce dojde zpožděním spoje, který cestující použil pro přepravu, ke ztrátě přípoje v rámci jedné přepravní smlouvy nebo nebyla-li dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil, má cestující právo: a) na další přepravu do cílové stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce nebo použití náhradní autobusové dopravy provozované přechodně za omezenou nebo zastavenou drážní dopravu, b) nebo na bezplatnou přepravu do nástupní stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce; cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu má v tomto případě také právo na vrácení zaplaceného jízdného, c) nebo na vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty, vzdal-li se cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu další jízdy a dopravce tuto skutečnost potvrdil.
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění. Výše odškodnění činí při splnění z ceny jízdního dokladu: a) 25 % při zpoždění 60 až 119 minut, b) 50 % při zpoždění 120 a více minut.
Nárok na odškodnění je omezen minimální cenou zaplaceného jízdného nebo minimálním odpisem kilometrů v KMB (Kilometrická banka ČD) v jednom směru na jednu osobu, které činí 400 Kč nebo 380 kilometrů v případě nároku na odškodnění ve výši 25 % a 200 Kč nebo 190 kilometrů v případě nároku na odškodnění ve výši 50 %.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.