Počet nahlášených stížností: | 95 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,obracím se na Vás s prosbou o pomoc při podvodném jednání výše uvedené firmy.Dne 15.12.2015 jsem objednal soupravu pedikůry s náhradními hlavicemi.Dne 16.12.2015 jsem obdržel potvrzení objednávky č. 99547419,kde bylo bankovní spojení a výzva,že zboží bude expedováno po připsání peněz(752 Kč)na účet odesílajícího.Velmi nakupuji na AUKRU,čímž jsem vůbec nepojal podezření,že toto je podvod.Téhož dne jsem zaplatil požadovanou částku na číslo účtu 2111903578/2700 které bylo uvedeno na potvrzení objednávky.Do dnešního dne 2.1.2017 jsem zboží neobdržel,telefon neexistuje,email neplatí a na výzvu z banky nikdo nereaguje.Mohu doložit jak potvrzení objednávky,tak výpis z banky,že peníze byly zaslány.
Děkuji za pomoc a radu,co s těmito podvodníky dělat.
S pozdravem Petr Patzelt
Zelená 153
Stěžery
503 21
Vrácení peněz
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
Pokud podnikatel jednal s úmyslem nedodat zaplacené zboží, mohly být naplněny znaky skutkové podstaty trestného činu podvodu. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že byl spáchán trestný čin, může podat trestní oznámení a informovat o tom Policii ČR, jejímž úkolem je podaná trestní oznámení vyhodnotit, shromáždit důkazy a stanovit další postup. Je také na místě úřady požádat, aby informovaly oznamovatele, jak bylo s jeho oznámením naloženo.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.