Společnost


BLUE OCEAN Management s.r.o.

Počet nahlášených stížností:83
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 10 stížnostech.

#14058Neplatnost kupní smlouvy na LED žárovky značky PHILIPS

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.01.2017, před 8 lety

Martin Surý

Znění stížnosti

V roce 2015 mě oslovila společnost LAMA en. S nabídkou hlídání cen energií a v případě zvýšení ceny energií od mého stávajícího poskytovatele mi LAMA en. Ihned nabídne přechod k její společnosti s nižší cenou energií než od stávajícího poskytovatele. Předběžnou smlouvu s obchodním zástupcem LAMA en. jsem podepsal a bylo mi řečeno, že originál smlouvy s LAMA en. doručí kurýr. Zároveň mi obchodní zástupce LAMA en. sdělil, že při podpisu smlouvy s jejich společností obdržím jako dárek úsporné LED žárovky značky Philips.Po nějakém čase se ozval kurýr a domů mi přinesl originál smlouvy o dodávkách energií s LAMA en. Zároveň mi kurýr předal 3 ks žárovky Philips, které jsou dárek za uzavření smlouvy. Zároveň jsem podepsal Předávací protokol na 3 ks žárovek. K tomu mi kurýr dal k podpisu i Kupní smlouvu s BO. Když jsem se ho ptel co to má znamenat tak mě odkázal na poslední řádek v Kupní smlouvě kde je napsáno "Pro bližší informace volejte naše kontaktní centrum na tel. Číslo 727 825 781 nebo navštivte adresu www.esvetlo.cz/akce-lama-energy.“ Na podzim ruku 2016 mě informoval můj stávající dodavatel energií, že se společnost LAMA en. snaží převést mé smlouvy o dodávkách energií na sebe. S tím jsem nesouhlasil, jelikož podle ujištění od obchodního zástupce LAMA en. k přechodu má přejít po zvýšení cen. K žádnému zvýšení cen nedošlo ba naopak. Proro jsem kontqaktoval LAMA en. a tam mi řekl, že jsem s nimi podepsal smlouvu o přechodu k jejich společnosti. Tak jsem společnosti LAMA en. vypověděl smlouvu podle Energetického zákona §11a ods.3.
Načež dne 22.12.2016 mi byl doručen dopis od BO, že jsem nedodržel smlouvu o dodávkách energií a proto musím uhradit plnou cenu žárovek Philips a to 3146 kč za 3 ks. Posla jsem e-mail na adresu společnosti BO en. Kde jsem napsal důvody proč nesouhlasím s Kupní smlouvou na žárovky Philips a požaduji její zneplatnění. Jako důvody zneplatnění smlouvy jsem uvedl
- Jedná se o smlouvu vedlejší, dá se říci přilepenou ke smlouvě hlavní a ta hlavní smlouva byla se společností LAMA en. Jelikož zanikla smlouva hlavní tak podle legislativy ČR. Zanikla i smlouva vedlejší a to je smlouva s BO en.
- Žárovky mi byly předány kurýrem jako dárek od společnosti LAMA en. O tom svědčí i poslední řádek jejich Kupní smlouvy. www.esvetlo.cz/akce-lama-energy. O Kupní smlouvě s BO en. se mnou nikdo nejednal a dozvěděl jsem se o ní až od kurýra který přešlapoval mezi dveřmi a dával najevo jak spěchá a já ho svými dotazy zdržuji.
- Byla mi zaslána faktura na 5 ks žárovek – přitom mám smlouvu a předávací protokol na 3 ks žárovek. Evidentně společnost BO en. netuší jakou smlouvu se mnou uzavřeli.
- Žárovky mi byly předány jako dar.
- Na stránkách www.esvetlo.cz je cena žárovek 1 ks za 79 kč a dvě žárovky za cenu 125 kč což celkem je částka je 329 kč Chtít za tyto 3 ks žárovek 3146 kč je slušně řečeno nemravné.
- Obchodní zástupce LAMA en. si schůzku u mne doma nedomluvil. Obcházeli domy a zvonili na zvonky. Tímto jednáním porušili vyhlášku – Nařízení města Ostravy č.1/2013 kterým se vydává Tržní řád. Kde se řeší podomní prodej a to v čl.3/3a,3b.
Žádost o zneplatnění Kupní smlouvy jsem zaslal na e-mail BO en. A jménem jejich zástupce paní Kateřiny Zemkové mi bylo zasláno zamítavé stanovisko pouze s vyjádřením, že se nejedná o smlouvy hlavní a vedlejší a proto posílají zamítavé stanovisko. K ostatním bodům se nevyjádřili.


Produkt

Běžné žárovky LED značky Philips


Požadované řešení

Zneplatnění Kupní smlouvy s Blue Ocean Managment a případném odkupu 3 ks žárovek za reálnou cenu. To je i s poštovným 450 kč Jinak jsem připraven zaslat žárovky zpět na adresu společnosti BO en.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.1.2017 15:35, před 8 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje stanovený nařízením statutárního města Ostrava (Nařízení města č. 1/2013), je vhodné o tom informovat magistrát. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Byla-li uzavřena smlouva o dodávkách energií, má spotřebitel právo tuto smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek. Jakmile spotřebitel smlouvu o dodávkách energií vypoví, dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky.

Pokud by společnost deklarovala, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce. Je zřejmé, že požadavek na doplacení ceny žárovek se snaží spotřebitele od užití jeho zákonného práva odradit.

V případě, že by společnost hrozila exekucí na částku za žárovky, platí, že případnou exekuci by musel nařídit soud.

Pokud situace dospěje do stadia, že se spotřebitel bude muset domáhat svých práv občanskoprávní soudní cestou, doporučujeme obrátit se na advokáta a konzultovat s ním další postup.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2017 15:27, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.